FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Ma 20 Nov, 2017 23:52
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Heeft Scouting een imago probleem ?

Scouting heeft een imago probleem

1) Nee beslist niet
4
6%
2) Valt best mee
27
39%
3) Een beetje
25
36%
4) Echt wel
11
16%
5) Heel erg
3
4%

Aantal stemmen : 70

Re: Heeft Scouting een imago probleem ?

Berichtdoor robinbalk » Zo 26 Sep, 2010 20:20

neem een voorbeeld aan de M.L.K. groep hier zij staan regelmatig in de kranten met verschillende acties en activiteiten zij hebben 200 leden ongeveer en een wachtlijst van 3 jaar voor elke speltak

zij hebben de mensen ervoor die het ook echt willen doen en hebben een goed imago,dus je moet het zelf maken
VPV Hoorn 100 Jaar! 1912-2012 en verder.
(later bleek 1911 ergens in een oud krantenartikel uit 1912 dat we al 1 jaar bestonden)
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Re: Heeft Scouting een imago probleem ?

Berichtdoor Plato » Di 26 Okt, 2010 10:22

robinbalk schreef:neem een voorbeeld aan de M.L.K. groep hier zij staan regelmatig in de kranten met verschillende acties en activiteiten zij hebben 200 leden ongeveer en een wachtlijst van 3 jaar voor elke speltak

zij hebben de mensen ervoor die het ook echt willen doen en hebben een goed imago,dus je moet het zelf maken

Mee eens. Ik denk dat het scouting imago vooral lokaal wordt bepaald en veel meer afhangt van 'wat je doet en hoe je het uitdraagt' dan 'hoe je er bij loopt of hoe je jezelf noemt'.
Check onze site: www.katwijksezeeverkenners.nl
Hier vind je o.a. het CWO-instructieboek en het wedstrijdboek.
Gebruikers-avatar
Plato

Scouting groep: De Katwijkse Zeeverkenners

Re:

Berichtdoor greenfield » Wo 24 Nov, 2010 09:00

sahi schreef:Ik denk dat we een imago probleem hebben, omdat we niet genoeg laten zien wat we nog meer doen, behalve knopen leggen en grote dingen pionieren. doordat mensen niet weten wat scouting doet, denken ze aan dingen als de jonge woudlopers en militairen (wat het in het allereerste begin natuurlijk wel was).

Dat is precies het probleem! Een aantal vrienden van mij dachten ook zo over scouting. Maar hun mening is met de tijd wel veranderd, want ik vertel ze er altijd leuke dingen over, en ze vinden het eigenlijk wel tof! Ze hebben gewoon zo hun ideeen erover denk ik.
greenfield

Re: Re:

Berichtdoor Dik Parlevliet » Vr 26 Nov, 2010 19:50

sahi schreef:...denken ze aan dingen als de jonge woudlopers en militairen (wat het in het allereerste begin natuurlijk wel was).
De moderne naam voor woudlopers is outdoor-survival, dat nog steeds populair is, en scouting heeft nooit iets met militairen gehad, ook niet in het allereerste begin. Er is echt niet veel verschil tussen wat scouts 100 jaar geleden deden en nu.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor dconel » Zo 28 Nov, 2010 17:07

Dik Parlevliet schreef: De moderne naam voor woudlopers is outdoor-survival, dat nog steeds populair is, en scouting heeft nooit iets met militairen gehad, ook niet in het allereerste begin. Er is echt niet veel verschil tussen wat scouts 100 jaar geleden deden en nu.

Ik wilde je eerst uitlachen, maar tot mijn grote verbazing is het wel zo. Wat een tijdloos concept! :P
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor Markvniel » Ma 29 Nov, 2010 09:32

dconel schreef:
Dik Parlevliet schreef: De moderne naam voor woudlopers is outdoor-survival, dat nog steeds populair is, en scouting heeft nooit iets met militairen gehad, ook niet in het allereerste begin. Er is echt niet veel verschil tussen wat scouts 100 jaar geleden deden en nu.

Ik wilde je eerst uitlachen, maar tot mijn grote verbazing is het wel zo. Wat een tijdloos concept! :P

Om jullie hier in bij te vallen! Tegenwoordig wordt er op MBO scholen ook een opleiding outdoor gegeven! Misschien is mooi om hier mee is contact te leggen als je leiding ofzo zoekt!
http://www.lentiz.nl/mbo-outdoor

Grtz

Mark
Als de nood het hoogst is.... zal je zien dat het papier op is!
Markvniel

Scouting groep: De Geuzen Vlaardingen

Vorige

Terug naar Discussieplein