FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Wo 22 Nov, 2017 19:34
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Water vs Landscouts

Water vs Landscouts

Berichtdoor Pimbo » Za 17 Apr, 2004 17:25

OKay, waarschijnlijk al de zoveelste keer dat een topic als deze gemaakt is, maar goed, ik lees her en der op dit forum negatieve verhalen / opmerkingen over landscouts......

Wat zijn volgens jullie de verschillen?

Ben zelf altijd landscout geweest (nog steeds) maar ben sinds kort ook bij de waterscouting terecht gekomen en vind allebei echt super top, blijft scouting toch?
Gebruikers-avatar
Pimbo

Scouting groep: Fridtjof-nansen Groep 12, Rotterdam / Brimzen, Buitenpost

Berichtdoor sliefzeilertje » Za 17 Apr, 2004 17:34

Er zijn natuurlijk verschillen tussen de activiteiten van de twee, maar da's vrij logisch...Ik denk dat het "verschil" meer iets is dat er gewoon een beetje rivaliteit is tussen de twee groepen, vriendelijke rivaliteit om het zo te zeggen...in het scout-zijn is natuurlijk absoluut geen verschil! Ben zelf zowel land -als waterscout, dus zeg ik niet zoveel meer over landscouts, hoewel ik zeilen nou eenmaal leuker vind dan pionieren...
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor algenvreter » Za 17 Apr, 2004 17:59

haha.... die verhalen zijn gewoon voor de lol, dr zitten hier meerdere landscouts en die doen net zo hard mee af en toe, ik zelf ben ere lid van een landscoutings groep hier in schagen, qua vriendschappelijkheid is er inderdaad geen verschil en daarbij komt ook nog dat vrij veel landgroepen ook veel op t water doen, ze bouwen vlotten bijvoorbeeld, of bruggen en dergelijken, ik vind het zowel op het land leuk om te pioneren als op het water zeilen maar uit ervaring heb ik zelf al ondervonden dat ik het niet lang uit houd op het land als het warm weer is, ik heb wat dat betrefd echt water nodig om wat mee te kunnen doen, op het land wordt ik zeg maar traag als het warm is, dus vandaar dat ik bij een waterscoutings groep zit

over het algemeen heb ik dus niet echt iets tegen landscouts, ik voel me op het water alleen meer thuis
waar brand is is de brandweer, waar de brandweer is is water, waar water is zijn waterscouts!!! :D (en waar scouts zijn zijn kampvuren..... de cirkel is rond ;)
Gebruikers-avatar
algenvreter

Scouting groep: vita nova groep schagen

Berichtdoor Elisssse » Za 17 Apr, 2004 18:03

Maar met zeilen ontmoet je toch veel meer mensen [want dan zit je op een plas ofzo] dan als je gaat pionieren bij je scoutingterrein...
het is gewoon veeeel gezelliger een waterscout... en je doet niet zulke domme dingen als landscout
Gebruikers-avatar
Elisssse

Scouting groep: Orion [voorburg]

Berichtdoor BEZEL » Za 17 Apr, 2004 18:12

Het is denk ik net wat er bij jouw in de buurt zit en wat je interesse trekt.
Bij mij in de buurt zitten genoeg landscouts, maar het water trekt mij meer.
en wat algenvreter zegt het land en water loopt toch door elkaar.
Het is ook interessant om te weten hoe je moet pionieren, reflector vuurtje maken E.D.
Jeuk is leuk,
pijn is fijn,
bloed dat moet!
Gebruikers-avatar
BEZEL

Scouting groep: Willem de Zwijger gr. 63

Berichtdoor algenvreter » Za 17 Apr, 2004 18:34

pionieren kan ik wel, iets in de hens steken ook dus daar legt het niet aan, legt er trouwens ook allemaal aan wat de locatie van je groep is, er zijn namelijk ook land groepen die hun troepenhuis midden in de stad hebben staan, die zullen beslist wel eens een keer wat promotie van voor de deur doen, die trekken dan wel weer behoorlijk wat bekijks, dan zullen ze dus ook vrij veel mensen zien, het gaat mij dus gewoon puur om om in de buurt van het water te zijn als ik op vakantie ben, ik wordt ook echt compleet gek als ik 10 tot 14 dagen lang alleen maar op het land actief moet zijn, daar kan ik niet tegen, maar dat kan een landscout weer anders voelen, die zegt waarschijnlijk weer dat ie liever op t land zit

ik heb met mijn stamgroep ooit eens een heel kamp in luxemburg door gebracht en daarbij hebben we welgeteld 3 dagen op het land gezeten als ik mij niet vergis, en voor de rest vn dat kamp zijn we vrijwel constand met water aan het stunten geweest, we hadden een eigen zwembadje in 1 gepioneerd en we lagen om de haverklap in een beekje in de buurt van t kamp terrein en ook vrij veel in t stuw meer te zwemmen, dit alles deden we gewoon puur omdat we een echte waterscoutingsgroep zijn, we werden langzaam gek daar op het land omdat we te kort water om ons heen hadden, nu zegt onze stam dat we wel een weekendje naar luxemburg kunnen maar we zullen nooit meer een zomerkamp op het land plannen omdat we weten dat we uit automatisme en instinct toch op zoek gaan naar water

(dit laatste is waar gebeurd, vraag maar aan Fok! of aan henk polley, zij zitten in de zelfde stam als ik)
waar brand is is de brandweer, waar de brandweer is is water, waar water is zijn waterscouts!!! :D (en waar scouts zijn zijn kampvuren..... de cirkel is rond ;)
Gebruikers-avatar
algenvreter

Berichtdoor bassie » Za 17 Apr, 2004 19:36

het grootste verschiel tussen landrotten en waterscouts is: hun zijn scouting en souting is voor mietjes. daar in tegen zijn wij waterscouting e dat is het groote vershil
wees wijzer wij zijn van ijzer

een koning zijn troon
en een boots het achterdek
bassie

Scouting groep: dr. a.f. philipsgroep

Berichtdoor algenvreter » Za 17 Apr, 2004 19:48

bassie, heb jij ooit wel eens in een storm op 14 meter hoogte boven in een gepioneerde zendmast gezeten? nou echt niet dat een mietje dat zou doen hé, ik heb menig landscout tijdens een storm zo n zendmast in zien klimmen en ben er zelf ook achter aan geweest ondanks mn hoogte vrees, dus zeg nou niet dat landscouts mietjes zijn wat dat zien ik de meeste waterscouts niet doen namelijk
Gebruikers-avatar
algenvreter

Berichtdoor BEZEL » Za 17 Apr, 2004 19:56

Wat is het eigenlijk voor gezeur iedere keer.
De ene vind zeilen leuk de andere vind pionieren leuk.
Als je op die manier gelukkig bent.
Trek eens een landscout een wateruniform aan zet hem tussen andere waterscouts.
Je ruikt het niet hoor dat het een landscout is en visa verca.

Het lijkt er soms net op of ze een andere huidkleur hebben als je naar reacties van sommige kijkt.
Jeuk is leuk,
pijn is fijn,
bloed dat moet!
Gebruikers-avatar
BEZEL

Berichtdoor algenvreter » Za 17 Apr, 2004 20:28

waarom denk je dat ik bassie zo bot aan pakte net? dit is hier een forum voor scouting, daar kijkt men niet naar ras of huidskleur of dergelijke, die post van hem kwam aardig in die richting, ik floot hem alleen trug opdat ie straks geen ban krijgt op zijn teksten
Gebruikers-avatar
algenvreter

Berichtdoor sebas » Za 17 Apr, 2004 20:30

Verhalen van landscouts en waterscouts tegen elkaar, is in mijn ogen een stukje gezonde concurentie waar we hopelijk allemaal om kunnen lachen, en blijven lachen

Verschillen zijn er in mijn ogen weinig, behalve het vaarelement...

Natuurlijk kunnen ook anderen aspecten bekeken woorden zoals het feit dat wij waterscouts nu eenmaal gezelliger zijn. :wink:
[i]Schrwebeb is een emotie...[/i]
Gebruikers-avatar
sebas

Scouting groep: Klimopgroep Waddinxveen

Berichtdoor algenvreter » Za 17 Apr, 2004 20:35

betere samenwerking is er ook 1 van
Gebruikers-avatar
algenvreter

Berichtdoor BEZEL » Za 17 Apr, 2004 20:36

Wat dacht je van improvisatie.
op een 2-daagse tocht neem je echt geen HuDo mee.
Jeuk is leuk,
pijn is fijn,
bloed dat moet!
Gebruikers-avatar
BEZEL

Berichtdoor Pimbo » Za 17 Apr, 2004 21:44

Gezonde concurentie is alleen maar leuk en goed, maar reactie's zoals die van Bassie slaan de scouting plank toch redelijk mis helaas.....

Leuk een aantal reacties zo te lezen, Misschien dat ik over een tijd de landscouting ook wel minder leuk gaan vinden :)

Maar toch denk ik dat landscouting absoluut niet saai is dat er een hoop superstoere dingen gebeuren hehe
geen plaatje
Gebruikers-avatar
Pimbo

Scouting groep: Fridtjof-nansen Groep 12, Rotterdam / Brimzen, Buitenpost

Berichtdoor BEZEL » Za 17 Apr, 2004 21:51

Gelukkig weer iemand gered :wink:
Jeuk is leuk,
pijn is fijn,
bloed dat moet!
Gebruikers-avatar
BEZEL