FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Ma 25 Sep, 2017 08:52
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Water vs Landscouts

Berichtdoor sahi » Zo 26 Dec, 2004 01:07

ik vind die rivaliteit gewoon onzin. eerst dacht ik dat het normaal was, omdat veel mensen op mijn groep zo doen. maar sinds ik op de jamboree ben geweest ben ik heel veel in aanraking gekomen met landscouts en die zijn helemaal niet zo. ik denk dat een beetje tolerantie geen kwaad kan.
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

Berichtdoor landsc_te_water » Do 03 Feb, 2005 23:18

leuk om te lezen dat gedoe tussen land en water/ water en land.
Zelf ben ik naar het Nawaka in 2002 geweest, dan wel de opendag ervan heb hiervan een insigne op mn bloes zitten, evenals van de scout-in waar OOK het waterwerk van de party was.

Allemaal even veel fun (neem ik aan)
En het zeilen trekt mij aan evenals surfen. Dit jaar in mn vacantie een weekje zeilen in een Lelievlet weer is wat anders dan een Laser, Valk en een Skûtsje.
Tog leek het me leuk en aardig om is in zo'n "metalen badkuip" te zeilen.
Kwam dit tegen toen ik op watersite aan het surfen was. En leek me wel leuk.

Dat insigne van het Nawaka zit dus op mn bloes en wel een Groene (mooie kleur) van de welpen (land).

En ik zie die vletten wellis zeilen op de Rijn en denk wat als....... maar om nou 2 groepen tedraaien vindt ik teveel voor mezelf, ben al aardig druk, en ermee stoppen om over testappen, nee ik ga graag om met mn welpen.

Maar sta een geoed gesprek niet uit de weg wat betrefd watergroepen heb ik (nog) geen contacten mee maar wel met andere scouting groepen en niet alleen met mn eigen groep.

Ik ga nu slapen en tot de volgende keer.

Grtn
Raksha
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Landscout » Za 05 Feb, 2005 19:56

Gezonde rivaliteit is gewoon leuk! En dat brengt klein beetje charme met zich mee, en wat lol. Gewoon elkaar beetje "dollen" moet kunnen, toch?
Gebruikers-avatar
Landscout

Scouting groep: Mr van Daalgroep / Boskoop

Berichtdoor landsc_te_water » Za 05 Feb, 2005 22:20

Tuurlijk.
Wat wel weer leuker is, is dat de uniformen van het land veranderen nadat je van speltak bent veranderd en bij het water blijft ie blauw weer goedkoper met de aanschaf maar toch.

Of veranderd die dat toch wel?

Weer is wat anders m'n vacantie vol met scouting.

grtn
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Berichtdoor TEKKER » Zo 06 Feb, 2005 01:15

ik heb vandaag een gemeet met een echte landscout(die ook ietsmet water heeft gedaan, dat wel) die ons wil gaan ondersteunen tijdens ons kamp. Lijkt mij in ieder geval leuk om dingen te ontdekken en van elkaar te kunnen leren. Ik zie het als een uitdaging en hoop op een positief resultaat
TEKKER: Het Waterscouting.com omroepsysteem!
Gebruikers-avatar
TEKKER

Scouting groep: Geen lid

Berichtdoor landsc_te_water » Ma 07 Feb, 2005 18:58

Tja, lijkt mij ook wel leuk.
Er iets van opsteken zullen bijde partijen wel doen, denk ik.

Zelf zit ik niet alleen bij mijn eigen groep, de JOTA/JOTI breng ik door bij een andere groep, en bezoek opendagen bij sommige groepen.
Helaas iedere keer landgroepen maar mocht het een keer een watergroep zijn dan is het een keertje daar kijken.

je doet ieder geval nieuwe ideën op.

Veel suc6
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Berichtdoor lunas » Vr 11 Feb, 2005 00:45

verschil tussen land en water??? tsja er moet altijd een mindere partij zijn he binnen scouting... hahahah! nee ik heb zelf ook een paar jaar bij landscouts leiding gegeven en er is nix met dat soort alleen kunnen ze af en toe zo zeuren... ik weet niet of dat overal zo is?
lunas

Scouting groep: AvK

Berichtdoor jaap » Zo 27 Mrt, 2005 21:55

wat mij opviel is dat waterscouts vaak ook wel op landactiviteiten komen maar ik ben op wateractiviteiten maar bar weinig landscouts tegengekomen. m.a.w. waterscouting is veel universeler :lol: :wink: het kan zijn dat ik het mis heb en dat ik te bevooroordeeld ben om dit op te merken :stupid:
Gebruikers-avatar
jaap

Scouting groep: musinga-rijn MS rival

Berichtdoor Jaeder » Ma 28 Mrt, 2005 09:33

Afgelopen Nawaka waren er minstens 50 landscouts, misschien nog wel meer (voeding, AVD, etc.)
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor jaap » Ma 28 Mrt, 2005 09:42

ik doelde ook vooral op "gewone" activiteiten zoals bijvoorbeeld een hike en seek en mtc
Gebruikers-avatar
jaap

Scouting groep: musinga-rijn MS rival

Berichtdoor timon » Ma 28 Mrt, 2005 14:09

jaap schreef:ik doelde ook vooral op "gewone" activiteiten zoals bijvoorbeeld een hike en seek en mtc
Mmmmm,
aar dat ligt aan de mentaliteit van de (leiding van een) groep. Niet aan wat voor een soort groep het is.
Onze zeeverkenners doen b.v. aan geen enkele activiteit mee (of dat dit nu water of land is).

Kan me overigens wel voorstellen dat het lastiger is voor een landgroep om aan een zeilwedstrijd mee te doen dan voor een watergroep om mee te kamperen op het land. (alhoewel ik ook van waterscouting groepen hoor dat het lastig is om op het land te kamperen omdat ze geen tenten e.d. hebben).

Maar goed nu zie ik activiteiten zoals de hike en seek ook niet als een landscoutingactiviteit, maar als een gewone scoutingactiviteit.
Gebruikers-avatar
timon

Scouting groep: Scouting Zaltbommel

Berichtdoor ikke » Ma 28 Mrt, 2005 15:12

Ik vind dat je bij een watergroep meer mogleijkheden hebt als bij een landgroep. Qua programmamogleijkheden dan. Bij een watergroep ben je niet alleen gebonden aan land, maar heb je ook het water nog. Ik zie een landgroep niet snel gaan zeilen ofzo. Maar qua mentaliteit merk ik weinig verschil. Het is allebei scouting.
Boem is ho en plons is water!
ikke

Scouting groep: Mercury-Enkhuizen en Scouting Raalte

Berichtdoor Marihuana » Za 02 Apr, 2005 21:41

hangt net van de landgroep af denk ik. zijn best wel veel landgroepen die bijvoorbeeld kano's hebben oid dan heb je ook nog het water gedeelte erbij. en er zijn genoeg landgroepen die wel een keertje willen zeilen alleen ontbreekt dan de boot, maar met een beetje samenwerking moet dat toch kunnen lukken. 't blijft toch allemaal scouting
Marihuana

Scouting groep: Scouting Koog-Zaandijk (HBS)

Re: Water vs Landscouts

Berichtdoor lisauntie » Di 14 Sep, 2010 08:36

Ik heb geen hekel aan land-scouts in het algemeen, alleen hebben sommigen wel een heel groot ego. Kom ik op de Scout It Out in Duinrell een stel landscouts tegen, vonden me best aardig enzo... dan pak ik mijn uniform uit mijn tas en dan beginnen ze zo van : "Ben jij zo'n domme waterscout?" Ik zeg ja en dan beginnen ze opeens heel stom te doen. Sorry maar dan ben je gewoon heel egoistisch als je zoiets doet. Toch?
lisauntie

Scouting groep: Tjarda Hillegom, Zuid-Holland

Re: Water vs Landscouts

Berichtdoor no-one » Di 14 Sep, 2010 17:49

Dat ligt gewoon aan die scouts en niet aan de landscouts in het algemeen. Je hebt bij de waterscouts net zo goed eikels er tussen zitten. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik af en toe het idee heb dat landscouts fanatieker zijn en dat er bij waterscouts meer een steekje los zit.
De wereld is van iedereen, dus zorg er goed voor.
no-one

Scouting groep: Leeghwatergroep

Vorige

Terug naar Discussieplein