FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Ma 20 Nov, 2017 23:52
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Scoutinggebouw op Google Map

Scoutinggebouw op Google Map

Berichtdoor Dik Parlevliet » Vr 16 Okt, 2015 16:26

Vanuit reclameoogpunt wil ik alle groepsgebouwen in mijn regio zichtbaar maken in Google Maps, zoals b.v. ook sportcomplexen er op staan met een symbool. Als je in Google Maps zoekt op Scouting naam, dan verschijnt vaak een blok met gegevens van de groep en een rode punt die het gebouw aanwijst. Als het zoekblok wordt gecleared, dan kan het zijn dat het symbool met naam blijft staan, maar het kan ook verdwijnen. In het eerste geval staat je naam permanent in Maps voor iedereen zichtbaar, wat je ook wil.
Nu kom ik er maar niet achter wanneer het symbool permanent blijft staan. Weet iemand hoe je dat kan beïnvloeden?

Probeer het eens met je eigen groep en kijk dan met Satalite of het pijltje het goede gebouw aanwijst. Dit is vaak fout. Dat kun zelf veranderen door in te loggen in gmail (als je een account heb). Zoek in Google maps op Scouting ..., kies "suggest an edit", zet het pijltje op het juiste gebouw en kies "submit". Het kan enkele dagen duren voordat het wordt aangepast (je krijgt een bericht op je gmail)

Dan een tweede test: zoek op het adres van je groepshuis. Dan krijg je weer een pijl, vaak op een andere plek. Herhaal bovenstaande. Google accepteert dit niet altijd als het geen officieel postadres is, wat voor veel scouting het geval is.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Terug naar Discussieplein