FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Ma 25 Sep, 2017 08:50
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Scouting op SAIL

Scouting op SAIL

Berichtdoor Dik Parlevliet » Do 27 Aug, 2015 20:07

Ik was op de Sail en zag nergens Scouting. Ik weet dat SN het nodige georganiseerd heeft voor scouts, maar het ontbrak wel aan reclame. Alleen op zaterdag zouden ze aanwezig zijn, maar op een apart water waar niemand langs loopt. Vier jaar gelden zaten ze tenminste nog op een goede plek. Honderdduizenden ouders met kinderen die avontuur komen bekijken, dat is toch het publiek dat je bereiken wil. Al was het maar dat scouts hun vereniging daar zien en trots op zijn. Natuurlijk heeft SN weinig geld, maar volgens mij zijn we de grootste nautische jeugdvereniging, dat mag toch niet ontbreken.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Re: Scouting op SAIL

Berichtdoor doc » Vr 28 Aug, 2015 10:15

Ik begreep dat de aanwezigheid/activiteit een succes was, maar inderdaad de plek was niet heel handig. Gold overigens ook voor de andere clubs die daar daar zaten zoals de ANWB de dag ervoor. Nu is het met dit soort grote evenementen altijd lastig om als club boven het maaiveld uit te komen, maar het blijft wel belangrijk om te doen. Ik weet dat ze nog gaan evalueren zal vragen of ze de uitkomst hier willen delen.
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor christer » Vr 28 Aug, 2015 10:58

De aanwezigheid van scouting viel mij ook tegen. Ik had op het water ook wel wat wachtschepen en slepers verwacht. Ik heb alleen de FRAM gezien.
Volgend jaar DelfSail. iets kleiner dan sail Amsterdam maar met 850.000 bezoekers ook een enorm evenement. scouting heeft hier in de organisatie een belangrijke rol en zal tijdens het evenement ook opvallend aanwezig zijn!
christer

Scouting groep: Fivelgroep

Berichtdoor Handige Harry » Za 29 Aug, 2015 13:25

Ik weet dat ZSN een zeer drukke tijd daar heeft gehad en zij het een succes hebben bevonden.
Blood is ruining my caffeine/alcohol stream
Gebruikers-avatar
Handige Harry

Scouting groep: Isala II Dieren

Berichtdoor doc » Ma 31 Aug, 2015 13:10

Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Dik Parlevliet » Di 01 Sep, 2015 17:13

doc schreef:https://www.flickr.com/photos/scoutingnederland/albums/72157655670201653 voor een foto impressie

Als je op pagina 2 kijkt onderaan dan zie de presentatie op zaterdag (denk ik). Ze zeilen en roeien met vletten. Daar zie je het voordeel van groot water voor jezelf, waar je natuurlijk goed zichtbaar bent. Ik heb ook het idee dat er veel mensen staan te kijken op de brug op de achtergrond.
Wat ik niet weet hoe lang die activiteit duurde en hoe de reclame was op de brug, met folders. Niet iedereen weet dat vletten van Scouting zijn. Het maken van vlotten lijkt mij in ieder geval niet zo geschikt voor gasten, omdat dat lang duurt. Als je ze laat roeien (bijvoorbeeld ouder-kind) kun je meer mensen verwerken en voor het publiek laat je iets bijzonders en opvallend nautisch zien (roeicommando's).
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor landsc_te_water » Di 08 Sep, 2015 17:52

Het maken van vlotten was een bijkomst, en was toch aardig gelukt.
De vlotten waren al gemaakt dat was ook wel aardig gelukt, en natuurlijk kon de scouting zeilschool ook niet ontbreken deze hebben zelfs gewerkt met een wachtlijst.
Ja de waterscouting en al haar vletten zaten in een uithoek.....
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Jaeder » Zo 18 Okt, 2015 15:52

Nou is SAIL natuurlijk allereerst een commercieel evenement (je wordt doodgegooid met reclame op sommige zenders), daar past Scouting toch wat minder goed in als armlastige organisatie. Je bent nogal afhankelijk van een leuke locatie. Aan de andere kant zijn er aan de randen misschien wat meer mogelijkheden dan centraal.
Maar een betere plek is altijd mooi :-)
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor landsc_te_water » Di 27 Okt, 2015 18:13

Maar met een betere plek is er niet altijd water in de buurt of meer aangrenzend. En er hadden best wat meer groepen hun standje en flyers kunnen 'uitgooien'.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Terug naar Discussieplein