FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Za 25 Nov, 2017 04:48
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Stil hier........

Re: Stil hier........

Berichtdoor Fok! » Zo 06 Sep, 2015 17:29

En daar wil ik dan weer even op reageren: de sitecrew bestaat uit niets meer dan een aantal waterscouts zoals jij en ik. Het is ooit begonnen met een paar mensen die elkaar echt alleen maar online hadden ontmoet en dat bleek te klikken, waardoor er een wij-gevoel ontstond. Naar mate de jaren vorderden werd één en ander iets meer geformaliseerd, maar de basis is nog steeds dat de site wordt gemaakt voor, maar vooral ook dóór waterscouts!

Ik ben het met je eens dat de stuwende factor weggevallen is, maar het staat niemand in de weg om de helmstok ter hand te nemen en een (nieuwe?) koers te bepalen! Je kunt alle benodigde wachtwoorden krijgen om de site te updaten en te veranderen!

Dus als het verwijt is dat de sitecrew het erbij laat zitten, dan is dat eigenlijk een verwijt naar onszelf allemaal....
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor christer » Ma 07 Sep, 2015 08:31

Helemaal mee eens FOK, het forum wordt vooral gemaakt door de bezoekers en niet door de beheerders!
christer

Scouting groep: Fivelgroep

Berichtdoor Dik Parlevliet » Ma 07 Sep, 2015 10:54

rene schreef:De stilte wordt veroorzaakt doordat er weinig activiteit is.Kip en ei probleem, maar voornamelijk te wijten aan een site crew die het erbij laat zitten.
Daar ben ik het ook niet mee eens. Een forum leeft door bezoekers die willen discussieren over scoutingzaken die verder gaan dan Wat Deed Ik Vandaag. Daarbij kan een site crew er natuurlijk meer van maken, zoals dit forum vroeger deed, maar nodig is het niet. Als het forum weinig actief is, zullen de andere activiteiten ook niet actief zijn.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor Dik Parlevliet » Ma 07 Sep, 2015 10:58

BJ schreef:Wellicht een idee om het theme van het forum aan te passen zodat het ook/beter toegankelijk is vanaf mobile devices? Dan is het een kwestie van een bookmark op de mobiele browser en klaar :)
Ik denk dat dit technisch niet kan. Daar heb je een heel ander programma voor nodig. Het past ook niet op een mobiel. Verder gebruiken de meesten Facebook onderweg, wanneer je weinig tijd hebt voor reacties.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor edwin » Di 08 Sep, 2015 08:02

Het forum is redelijk goed te lezen op een smartphone, ook het plaatsen van een reactie is mogelijk. Ben het er wel mee eens dat het minder goed past, je moet behalve omhoog en omlaag ook van links naar rechts en weer terug scrollen.
(Deze reactie is op een mobiel ingegeven)
laat varen hen die varen lusten, ik heb gevaren laat mij rusten
edwin

Scouting groep: ZVG de Geuzen soms ook Tasmania

Berichtdoor BJ » Do 10 Sep, 2015 10:05

Dik Parlevliet schreef:
BJ schreef:Wellicht een idee om het theme van het forum aan te passen zodat het ook/beter toegankelijk is vanaf mobile devices? Dan is het een kwestie van een bookmark op de mobiele browser en klaar :)
Ik denk dat dit technisch niet kan. Daar heb je een heel ander programma voor nodig. Het past ook niet op een mobiel. Verder gebruiken de meesten Facebook onderweg, wanneer je weinig tijd hebt voor reacties.

Een paar metatags scheelt al een heel eind bij het verbeteren van de zichtbaarheid op mobile devices en ook voor phpBB zijn tegenwoordig responsive themes beschikbaar. Technisch is het dus geen probleem. Daarnaast biedt phpBB nog wel wat mods om een betere integratie te bieden met social media, misschien is dat ook nog interessant om eens naar te kijken?
Het leven is er niet om van te genieten, maar om te worden verdragen en te weerstaan.
BJ

Scouting groep: Admiraliteit 12

Berichtdoor doc » Vr 11 Sep, 2015 09:59

Eens kijken of Ghoulscout nog weet wat Waterscouting.com is ;)

We hebben idd ooit eens gekeken naar Tapatalk, dat gebruiken veel andere forums ook
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor rein » Zo 04 Okt, 2015 07:22

Wellicht een idee om meer bezoekers te trekken: biedt watergroepen een online platform waar men zelf een forum kan aanmaken (die infrastructuur is er immers al) en informatie kan structureren in een wiki a la ScoutsWiki.

Een eerste stap zou zijn watergroepen publieke en interne subfora te laten maken en deze zelf te laten modereren. Doordat je met hetzelfde account op dit forum kan reageren zou dat wel wat traffic moeten genereren...
EDIT: Koppeling met Google en Facebook account (zodat je daarmee kunt inloggen) zou voor nieuwe bezoekers de stap ook wat kleiner maken een berichtje te plaatsen (dan hoeft men immers geen 'los' account meer aan te maken).

Daarnaast is er in dit forum een boel informatie verstopt die eigenlijk gestructureerd zou kunnen worden in een wiki (gekoppeld aan het forum ).
rein

Scouting groep: Scouting Boxmeer

Berichtdoor Leidse Stadjer » Zo 04 Okt, 2015 19:12

Er zijn 5-6 groepen met een eigen sub binnen Waterscouting.com. Daar is het stil sinds 2012..

Mijn eigen groep/speltak is ook een keer van forum (geen sub hier) naar facebook (& mail & app) overgestapt, maar wie weet weten de techneuten hier het verder te combineren/integreren........
Meidenbak
Geen man overboord!
Moesje

Impeesa 1927-2012 Feestje!
Gebruikers-avatar
Leidse Stadjer
Sitecrew

Scouting groep: Impeesa Groningen, Cupido

Berichtdoor waterratje » Ma 05 Okt, 2015 07:26

Denk dat inderdaad een integratie van inloggen met facebook een goede is. Of dit mogelijk is moeten we even lief kijken naar Henk Poley en GhoulScout :p
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor BJ » Ma 05 Okt, 2015 08:51

Inloggen met FB is op phpBB geen probleem, daar zijn verschillende plugins voor te vinden. Bijvoorbeeld van oneall
Het leven is er niet om van te genieten, maar om te worden verdragen en te weerstaan.
BJ

Berichtdoor waterratje » Ma 05 Okt, 2015 10:05

Dat is mooi om te horen! Zelf ben ik geen phpBB'er, dus wacht ik even de reactie van onze ICT'ers af :idea:

Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Berichtdoor Fok! » Ma 05 Okt, 2015 12:53

Ook ICT'ers die niet 'van ons' zijn mogen reageren en helpen!! :)
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor waterratje » Ma 05 Okt, 2015 14:18

Fok! schreef:Ook ICT'ers die niet 'van ons' zijn mogen reageren en helpen!! :)

Check! &:&

Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Berichtdoor BJ » Do 08 Okt, 2015 10:17

Fok! schreef:Ook ICT'ers die niet 'van ons' zijn mogen reageren en helpen!! :)

Dan moeten ze wel de mogelijkheid hebben om een plugin te kunnen installeren op de server :wink:
BJ

VorigeVolgende

Terug naar Discussieplein