FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Ma 25 Sep, 2017 09:01
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

nieuwe badge's

Re: nieuwe badge's

Berichtdoor no-one » Wo 20 Okt, 2010 20:27

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom er in het nieuwe spelboek voor scouts de hoofdpersonen alleen scouts zijn? Ik neem namelijk niet aan dat er een apart boek uitkomt voor de watergroepen, aangezien de zeeverkenners tegenwoordig ook tot de scouts gerekend worden.
De wereld is van iedereen, dus zorg er goed voor.
no-one

Scouting groep: Leeghwatergroep

Berichtdoor BEZEL » Do 21 Okt, 2010 05:40

Er komt geen apart boek voor waterwerk.
Alle speltakken zijn overboord er zijn nu leeftijdscatagoriën met in sommig geval oude speltak namen.
Alle verhalen zijn overboord op plaats te maken voor nieuwe verhalen.

Daarom is er ook geen onderscheid tussen scouts en zeeverkenners middels insignes.
Jeuk is leuk,
pijn is fijn,
bloed dat moet!
Gebruikers-avatar
BEZEL

Scouting groep: Willem de Zwijger gr. 63

Berichtdoor landsc_te_water » Vr 22 Okt, 2010 16:58

Ik erger me er aan dat alleen 7 scouts (land) gevolgd worden en waar blijft het water.....................
De 1 houd van zeilen maar heeft wel een verkeerde kleur aan. :hoofdschuddend:

Kan natuurlijk wel zo zijn dat er geen waterscouting in de buurt is.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Seb » Vr 22 Okt, 2010 19:17

Ach ja, het ligt in de lijn met overige wijzigingen die samen te vatten zijn als "zeeverkenners..?"
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor Henk Poley » Do 28 Okt, 2010 14:13

Ach, iedereen blijft toch wel zijn opkomsten draaien, ook zonder dat Scouting Nederland verteld hoe dat gaat. Op den duur wordt het wel wat lastig om je uniformen uhm.. uniform te houden als de insignes niet meer gemaakt worden. Maar er zijn wel meer groepen die een trui of t-shirt laten drukken. Zal voor mijn dolfijnen (of, wie weet "junioren" oid.) wel een optie zijn terzijnertijd.

Bij ons in de buurt is de regionale admiraliteit vrij hecht. Maar buiten een Nawaka (nu dan JubJam), een scouting blaadje, en recent het gewijzigde uniform, denk ik niet dat onze leden erg veel van de landelijke scouting merken. Voor de groep is het fijn om 'een identiteit' (Scouting dus) te hebben, een politiek lobby-groepje (Kleine Vloot Raad), en een groepsverzekering (hoewel we die geloof ik ook niet meer met Scouting regelen).

Overigens, als tegenstem. Ik merk juist in de "kopij" vanuit Scouting Nederland tegenwoordig juist vaker waterscouting themas. Zie de Scouting 100 jaar intro pagina, of de recente Scouts Info (interviews met Zeilschool). Naar het schijnt om dat sinds een jaar ofzo een waterscout bij het scouting magazines team zit.
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Scouting groep: Vita Nova

Berichtdoor jonim8or » Ma 08 Nov, 2010 22:13

waterratje schreef:Op zich is dat idee van een waterscouting.com insigne winkel niet eens zo slecht

Lijkt me een goed idee. Lastiger wordt in te schatten hoeveel vraag er is... De prijs hangt namelijk erg af van de oplage. En van het insigne ontwerp, kunnen we die ergens krijgen? (ik gok zo niet, dus hij zal na-geaapt moeten).

Zijn er niet verzamelaar-verenigingen die een overschot hebben aan tweedehands dolfijnen- en scouts-insignes?

Ik vraag me trouwens af of je niet serieuze ruzie krijgt met scouting nederland als je zelf zulke dingen gaat leveren... Volgens mij had stichting Tagrijn dat vroeger namelijk wel...
Gebruikers-avatar
jonim8or

Scouting groep: Oranje Blauw

Berichtdoor landsc_te_water » Do 11 Nov, 2010 21:09

Wat verwacht je zelf?
Tuurlijk ga je ruzie krijgen vooral als je ze helemaal hetzelfde namaakt.

Iets met copie rechten enzo..........
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Q » Wo 09 Mrt, 2011 22:19

die waterscouting.com insigne winkel moet er gewoon komen. ik vind het echt een goed idee. dan blijft er onder de waterscouts tenminste een beetje eenheid. als bijna geen enkele groep dit accepteerd moeten ze op het landelijk bureau ookwel inzien dat het zinloos is om die lelijke dingen door te voeren.
Dislekt in pen en toetsenbord!
Gebruikers-avatar
Q

Scouting groep: Sint Gabriël Mook

Berichtdoor Admiral » Do 10 Mrt, 2011 09:56

Even een misverstand uit de weg ruimen
De naam Scouting is niet beschermd, iedereen mag zich dus ongestarft Scouting noemen
Ook de insignes zijn niet beschermd (wat betreft de allernieuwste weet ik het niet) de "oudere insignes" zijn vrij om te copieren en te gebruiken.
De vraag is alleen of groepen die een vereniging zijn geworden dat nog wel mogen, gezien de verenigingsstatuten
Admiral

Scouting groep: Calandtroep

Berichtdoor rene » Ma 14 Mrt, 2011 02:33

Scouting is een beschermde merknaam
Gebruikers-avatar
rene

Scouting groep: sc. wesselgroep vlaardingen

Berichtdoor Admiral » Ma 14 Mrt, 2011 09:10

Nee,
Er zijn scouts bij alle mogelijke sportclubs, daarnaast hebben we in onze regio ook een scoutinggroep die een paar jaar geleden SN heeft verlaten en als zelfstandige groep verder gaat. Zij noemen zich Scouting en adverteren als zodanig
SN is hiervan op de hoogte en is niet in staat gebleken om hier iets aan te doen
ergo
Admiral

Scouting groep: Calandtroep

Berichtdoor christer » Di 27 Sep, 2011 08:56

Onze scoutinggroep heeft zowel water als landscouts, bij ons is dus duidelijk de wens aanwezig om ons als water speltakken ook te kunnen onderscheiden o.a. dmv een speltakteken.
Nu hebben we net de laaste 50 oude speltaktekens van de zeeverkenners bij de scoutshop gekocht. Hiermee kunnen we dus nog even vooruit. Helaas waren de dolfijnen speltaktekens al op.
Eerder is in deze discusie er geopperd om o.a. de oude speltaktekens ergens te laten maken en deze via waterscouting.com te gaan verkopen. Is er nog iemand mee bezig? Zijn er nog steeds groepen die hierin geintereseerd zijn?? de prijzen vallen reuze mee! http://www.geborduurde-emblemen.nl/
Bij intresse wil ik e.e.a. wel regelen.
christer

Scouting groep: Fivelgroep

Berichtdoor T-O » Di 27 Sep, 2011 10:22

Dat valt inderdaad mee! 1,60 bij bestelling van 50 stuks. Zoveel betaal je ook in de scoutshop. Eventueel zou je ze ook bij de leverancier van de scout-shop kunnen bestellen (als dat niet dezelfde zijn als de site die je opgaf), hoef je niet de ontwerpen aan te leveren :). Of de ontwerpen opvragen kan misschien ook.
Voor onze groep zou ik wel een aantal speltakbadges willen hebben: ong 30 stuks zeeverkenners, 20 stuks wilde vaart, 20 stuks loodsen.
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Berichtdoor doc » Di 27 Sep, 2011 18:30

merchandise.nl is ook vrij voordelig
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Vorige

Terug naar Discussieplein