FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Za 25 Nov, 2017 04:33
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

nieuwe badge's

Re: nieuwe badge's

Berichtdoor Liesje » Ma 04 Okt, 2010 21:55

edwin schreef:Is er weer zo'n idioot in leusden aan het k#tkeveren geweest of is de uitslag van de tekenwedstrijd op de plaatselijke creché bekent gemaakt????

Je brengt me op een heel goed idee! Als ik nu eens de kinderen uit mn klas wat leuks laat tekenen en dat opstuur naar Leusden? Misschien komt er nog wat leuks uit :stupid:
Bij ons op de Stierop, daar is het een pracht...
Gebruikers-avatar
Liesje

Scouting groep: Victorie Heiloo, scouting Laros

Berichtdoor no-one » Ma 04 Okt, 2010 22:07

Kan iemand mij uitleggen waarom op de ene badge nog wel iets van de waterscouts terug te vinden is, maar bij die ander helemaal niets?
De wereld is van iedereen, dus zorg er goed voor.
no-one

Scouting groep: Leeghwatergroep

Berichtdoor Seb » Ma 04 Okt, 2010 22:27

Waterscouts? Ik heb die term wel eens ergens horen vallen geloof ik, maar het is vaag... erg vaag...
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor ricco » Di 05 Okt, 2010 13:13

Ok, ik heb in real live en zowel op dit forum als het scoutingforum voldoende negatieve reacties over het scoutfit, de speltaknamen en de speltaktekens gehoord.
Maar heeft er ook al eens ooit iemand concreet contact opgenomen met het landelijke bestuur hierover?
Ik kan moeilijk vinden waar je vragen/klachten kwijt kunt. Alsof ze die niet willen :stupid:

(ik bedoel je kunt wel onderling een beetje mopperen maar daar schiet je niks mee op...)
Gebruikers-avatar
ricco

Scouting groep: St. Martinus, te Zaltbommel

Berichtdoor Seb » Di 05 Okt, 2010 14:00

Aan alle kaderleden en roverscouts van de Regio Maasdelta

Datum: 28 september 2010
Betreft: Uitnodiging!!!

Voor de 3de keer komt het landelijk bestuur naar jullie toe!

Omdat ook dit jaar weer veel valt te vertellen, bezoeken bestuursleden van Scouting Nederland en medewerkers van het LSC en van de steunpunten ook dit najaar weer alle regio’s.

Datum: 3 november 2010
Tijdstip: 20.00 tot 22.00 uur , inloop vanaf 19.30 uur
Adres: Laan van Moerkerken 27 , 3271 AH Mijnsheerenland

Waar gaat het over?

• Waarop richt de vereniging haar beleid in de komende jaren?
• Hoe ver staat het met de spelmaterialen en welke zijn klaar?
• Hoe ver staat het met de Scouting Academy?
• Waarom wordt HRM geïmplementeerd in regio’s en groepen?
• Wat houdt het project groepsontwikkeling in en waarom is dit ook voor mijn groep van belang?
• Hoe financieren we de toekomstige ontwikkelingen?

Jullie input is van groot belang!

Dit is je kans om mee te discussiëren. In de landelijke raad van december worden belangrijke besluiten genomen over de wijze van invoer groepsontwikkeling en over contributies. Doe mee en maak de datum vrij in je agenda!

Namens de regio en het landelijk bestuur van harte welkom!

Willemien Meershoek Ahrend Siebelhoff.
directeur Scouting Nederland voorzitter regio Maasdelta

Tadaaaaaaaa.
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor ricco » Di 05 Okt, 2010 14:20

Bedankt, maar er staat niet concreet dat ze het over de namen/uniformen/tekens/badges willen gaan hebben...
Maar ik hoop dat er mensen hun mond open durven/willen trekken.

Zoiets zouden ze in onze regio ook wel eens mogen doen, wil ik graag bij aanwezig zijn!
Gebruikers-avatar
ricco

Berichtdoor doc » Di 05 Okt, 2010 14:35

Het bestuur komt naar alle regio's, dus ook naar die van jullie als het goed is!
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor ricco » Di 05 Okt, 2010 14:55

Jep, na een beetje zoeken heb ik het ook gevonden.
Dan alleen de volgende uitdaging: ons land-speltakken horen bij 'Regio de Meierij' wij (de zeeverkenners) horen bij 'admiraliteit 12 - Neerlands midden' maar voor zover ik kan zien daar komen niet naar de vlootraad toe. Wel naar de regioraad van '3 rivieren utrecht' maar daar is volgens mij nooit waterwerk bij aanwezig (en horen wij in theorie weer niet bij).
Ik zal eens kijken wat we doen.
Gebruikers-avatar
ricco

Berichtdoor doc » Di 05 Okt, 2010 18:08

Als watertak hoor je ook bij de regio de meierij. Het groepsbestuur zal daar naar de regioraad gaan. Als de regio de avond organiseert met het landelijk bestuur zijn daar alle takken welkom, ook de "natte" takken.
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor timon » Za 09 Okt, 2010 11:29

ricco schreef:Bij de introductie van het scoutfit (welke bijna elk doel gemist heeft) hadden wij binnen onze groep al het idee om het uniform maar af te schaffen en een groepstrui te maken. Als deze insignes doorgevoerd worden dan gaan wij binnen onze groep naar mijn mening door met ons eigen ding.
Mmmmm,
praat je nu uit naam van jullie speltak of van de groep Ricco? Volgens mij zijn er maar twee speltakken die er binnen de groep die de nieuwe speltakblouse niet zo nodig vonden (en dan zijn dat volgens mij ook vaak nog alleen de stafleden ipv de leden) :idea:

Persoonlijk vind ik dat de speltaktekens nog wel bijgeschaafd mogen worden (vooral die van de welpen, die is gewoon oerlelijk) maar als ik ze vergelijk met de oude insignes zie ik toch wel een verbetering.
Gebruikers-avatar
timon

Scouting groep: Scouting Zaltbommel

Berichtdoor beheerdersintjoris » Zo 10 Okt, 2010 20:53

doc schreef:Als watertak hoor je ook bij de regio de meierij. Het groepsbestuur zal daar naar de regioraad gaan. Als de regio de avond organiseert met het landelijk bestuur zijn daar alle takken welkom, ook de "natte" takken.

Dat is dus niet helemaal correct, deze groep is daadwerkelijk 'gesplitst' over 2 regio's. Dit is nog een overblijfsel uit de tijd dat Scouting reorganiseerde van districten en admiraliteiten naar regio's. De admiraliteiten zijn toen opgegaan in de regio's als een soort sub-onderdeel. Er ontstonden toen alleen een paar regio's zonder admiraliteit (waaronder Meierij) die heel erg gericht waren op het landwerk, maar waarin wel zich 1 of soms 2 waterspeltakken bevonden. Deze mochten dan kiezen of ze zich bij de regio aansloten of toch bij een naburige admiraliteit (die dan dus onder een andere regio viel). Voor de groepen uit Den Bosch en omgeving is toen besloten om zich met de watertakken aan te sluiten bij Admiraliteit 12 (regio 3 Rivieren - Utrecht) vooral vanwege de uitgebreide waterwerkondersteuning die zij konden bieden op het gebied van regionale zeilwedstrijden, CWO en wachtschepen. Dit is een situatie die nu nog bestaat, voor onder anderen Sint Joris (Den Bosch) en Martinus (Zaltbommel).

Op de regioraden van zowel Utrecht als de Meierij gaat het voornamelijk om tenten, hout en zand :(
Wij (net als veel andere watergroepen in Adm12) gaan alleen naar de Vlootraad, dat wordt gezien als het vertegenwoordigende overleg en waar de echt zinnige dingen worden besproken. De voorzitter van de admiraliteit zit in het bestuur van de regio en het regiobestuur neemt zo specifieke waterwerkzaken mee naar het landelijk niveau. Dus als het landelijk bestuur niet naar de Vlootraad komt, zullen deze groepen ze niet te spreken krijgen (en andersom).

En over die badges: wij hebben de speltaktekens nooit gebruikt, wij hebben alleen de SN-badge op het borstzakje
Andere zakje is leeg of wordt gebruikt voor de badge van het 1e Nawaka waar je bij bent
Gebruikers-avatar
beheerdersintjoris

Scouting groep: Zeeverkennersgroep Sint Joris

Berichtdoor timon » Ma 11 Okt, 2010 09:27

beheerdersintjoris schreef:Op de regioraden van zowel Utrecht als de Meierij gaat het voornamelijk om tenten, hout en zand :(
Wij (net als veel andere watergroepen in Adm12) gaan alleen naar de Vlootraad, dat wordt gezien als het vertegenwoordigende overleg en waar de echt zinnige dingen worden besproken.
Oei het is alweer twee jaar geleden dat ik een regioraad heb bijgewoond, maar over tenten, hout en zand hebben zij het toen nooit gehad.

Wel over regioactiviteiten die georganiseerd werden en wat de wensen van de groepen waren. Aangezien de waterscouting groepen nooit de moeite nemen om zich hiervoor aan te melden, te komen kijken of ook maar interesse tonen is het lastig om hier rekening mee te houden in een regioraad :idea:

Ik snap dat het voor waterscoutinggroepen misschien een minder interessant overleg is, maar om er zo negatief over te doen is de plank enorm mis slaan.

In het kader van de speltaktekens en de besluitvorming zou je als waterscouting groep hier juist gebruik van kunnen maken. Dan kun je als je het slim speelt gewoon vanuit 2 regio's invloed uitoefenen op de besluitsvorming aangezien je in twee regio's mee kunt/mag praten.
In dit kader is de waterscoutingcalimerohouding dus eigenlijk helemaal niet terecht :)
Gebruikers-avatar
timon

Berichtdoor beheerdersintjoris » Wo 13 Okt, 2010 08:48

timon schreef:
beheerdersintjoris schreef:Op de regioraden van zowel Utrecht als de Meierij gaat het voornamelijk om tenten, hout en zand :(
Wij (net als veel andere watergroepen in Adm12) gaan alleen naar de Vlootraad, dat wordt gezien als het vertegenwoordigende overleg en waar de echt zinnige dingen worden besproken.
Oei het is alweer twee jaar geleden dat ik een regioraad heb bijgewoond, maar over tenten, hout en zand hebben zij het toen nooit gehad.

Wel over regioactiviteiten die georganiseerd werden en wat de wensen van de groepen waren. Aangezien de waterscouting groepen nooit de moeite nemen om zich hiervoor aan te melden, te komen kijken of ook maar interesse tonen is het lastig om hier rekening mee te houden in een regioraad :idea:

Ik snap dat het voor waterscoutinggroepen misschien een minder interessant overleg is, maar om er zo negatief over te doen is de plank enorm mis slaan.

In het kader van de speltaktekens en de besluitvorming zou je als waterscouting groep hier juist gebruik van kunnen maken. Dan kun je als je het slim speelt gewoon vanuit 2 regio's invloed uitoefenen op de besluitsvorming aangezien je in twee regio's mee kunt/mag praten.
In dit kader is de waterscoutingcalimerohouding dus eigenlijk helemaal niet terecht :)

'
Voor mij is het denk ik al bijna 10 jaar geleden dat ik er ben geweest, dus inderdaad niet netjes van mij om zo negatief te doen. Wij hebben als groep toen de keus gemaakt om niet meer naar de regioraden te gaan, puur om onze vrijwilligers te ontlasten. Je hebt als groep je eigen vergaderingen met stafteams en groepsraad, er is de vlootraad, afstemming CWO etc. en dat is gewoon veel vergaderen voor mensen die het liefst zaterdag gewoon lekker gaan zeilen met de kids. Daar komt nog bij dat we vanuit Den Bosch naar Utrecht moeten en dan niet eens naar een hele praktische locatie: Scoutcentrum Utrecht ligt in een of andere buitenwijk, waarvan je 's avonds niet meer met het OV naar Den Bosch kan komen. Wij hebben een afweging gemaakt tussen de tijd die het onze vrijwilligers kost en wat het ons oplevert (wat wordt er besproken, hoeveel invloed heb je nu echt etc.) en daarbij is gekozen om niet naar de vlootraad én de regioraad te gaan. De vlootraad is voor ons relevanter én er wordt meestal een samenvatting gegeven van de regioraad. Echt belangrijke items kan het admiraliteitsbestuur ook weer mee terug nemen naar de regioraad, dus daarvoor hoef ik er zelf niet naar toe.

Overigens hebben wij wel een tijdje meegedaan met wat regio-evenementen, in ieder geval de zwemwedstrijden. Maar het grootste regio-evenement is en blijft het Pinksterkamp van de Admiraliteit, georganiseerd vanuit de vlootraad...
Gebruikers-avatar
beheerdersintjoris

Scouting groep: Zeeverkennersgroep Sint Joris

Berichtdoor dconel » Do 14 Okt, 2010 12:01

Ben ik dan de enige die de insignes wel mee vind vallen? Ik baal alleen wel als een stekker dat geen onderscheid wordt gemaakt tussen land, water en lucht -scouts. Iedere scout voelt toch een beetje trots voor zijn "sector" :P Ik vind dat ook bij Scouting horen.
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor timon » Zo 17 Okt, 2010 11:44

beheerdersintjoris schreef:Wij hebben als groep toen de keus gemaakt om niet meer naar de regioraden te gaan, puur om onze vrijwilligers te ontlasten. Je hebt als groep je eigen vergaderingen met stafteams en groepsraad, er is de vlootraad, afstemming CWO etc. en dat is gewoon veel vergaderen voor mensen die het liefst zaterdag gewoon lekker gaan zeilen met de kids.
Die keuze snap ik ook wel. Tijdens de herindeling is destijds door iemand bedacht om onze hele groep onder te brengen in de regio "de drie rivieren Utrecht". Wij hebben er toen juist voor gekozen om binnen de regio de meierij te (blijven vallen) omdat wij vaak meededen aan de regio activiteiten Winterhike, winterexpeditie, Woudlopersweekend en het niet praktisch is om met je welpen voor een wekdag naar Utrecht te rijden.
Daarbij was onze toenmalige zeeverkennerstafteam een stuk minder betrokken bij regionale en landelijke watervraagstukken als b.v. Rico wel is (was nogal een op zichzelf gerichte groep).

Overigens kan ik het wel aanraden om een keer bij een van de regioactiviteiten te komen kijken. De Winterhike is dan wel een echte landactiviteit, er zijn verschillende van onze zeeverkenners die dit ook een erg leuke activiteit vinden.

Maar weer on-topic:
@dconel Ik moet erg aan de nieuwe speltaktekens wennen. Ik vraag me af of ze mooi staan naast het oude installatieteken (maar misschien dat die ook nog wel veranderd gaat worden). De Scouts, Explorers en Roverscouts tekens vind ik wel goed op elkaar aansluiten mbt de achtergrond (Nederland, Europa en de Wereld) maar de tekens voor de Bevers en Welpen vind ik hier dan weer niet bij passen. Dan is die van de Bevers nog wel te doen, maar die van de Welpen vind ik persoonlijk erg lelijk, daar had dan ook wel iets meer detail in gemogen (b.v. jungle op de achtergrond en een wolf op de voorgrond).
Gebruikers-avatar
timon

VorigeVolgende

Terug naar Discussieplein