FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Wo 20 Sep, 2017 01:13
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

nieuwe badge's

nieuwe badge's

Berichtdoor landsc_te_water » Di 28 Sep, 2010 20:21

Op het scoutingforum staat een topic over de nieuwe speltak badge's.
Nieuwe speltak badge's

Ik hoop dat dit ook telezen is als je niet bent aangemeld.

Maar ik vind alleen die van de explorers optie 2 mooi de rest :!: :hoofdschuddend:
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Re: nieuwe badge's

Berichtdoor robinbalk » Di 28 Sep, 2010 20:25

ik had ze ook al gezien maar ik vind ze echt niet mooi ik hoef zo een hipsi hipsi ding niet op mn apen pakie de oude is goed genoeg
VPV Hoorn 100 Jaar! 1912-2012 en verder.
(later bleek 1911 ergens in een oud krantenartikel uit 1912 dat we al 1 jaar bestonden)
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor Liesje » Di 28 Sep, 2010 21:00

Ik kreeg een enquette die ik in mocht vullen wat ik ervan vond. Het gaat hetzelfde als met de uniformen destijds en de speltaknamen. Je mag kiezen welke je mooier vindt en that's it! Ik mocht geen commentaar geven en heb dus ook maar niets aangeklikt aangezien ik ze allebei niets vond.

Jammer weer :(
Bij ons op de Stierop, daar is het een pracht...
Gebruikers-avatar
Liesje

Scouting groep: Victorie Heiloo, scouting Laros

Berichtdoor waterratje » Di 28 Sep, 2010 21:15

Nou als de insignes het voor het ecchie gaan worden,dan zal je mij toch echt niet met die dingen op m'n uniform zien.
Vrijvertaald: lelijk! En nu ik het zo zie hè, werden die plaatjes ook niet al op JubJam gebruikt bij de opgangen naar de subkampen van de dolfijnen, zeeverkenners en wilde vaart subkampen?
Maar goed, ik moet me qua mening bij jullie voegen: ook ik wordt er niet vrolijk van en zit er niet op te wachten. :hoofdschuddend:
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor GhoulScout » Di 28 Sep, 2010 21:53

Zo he, wat ben ik blij dat ik geen scouting lid meer ben. No way dat deze oer lelijke dingen op mijn uniform gekomen waren :!:. Dat de huidige speltak tekens vervangen worden, zou ik eventueel wat voor kunnen zien maar kom dan aub met een verbetering.
[color=#CC6600]Proud member of the phpBB [img]http://www.phpbb.com/community/images/ranks/team/support.png[/img][/color]

ex-sitecrew en forum sloper :)
Gebruikers-avatar
GhoulScout
Technisch Team

Berichtdoor Seb » Wo 29 Sep, 2010 00:11

Leuk, mogen onze Dolfijnen (welpen zijn voor stofzuigers) met een hondenkop of die bakkes van Mowgli op dr blouse. Zal toch zeker niet. Dan maar geen insigne. Ik als waterscout met zo'n tent met een boom erop? Zéér symbolisch dat de zeilboot op de achtergrond staat... De rest is gewoon kansloos, maar die gebruikten we toch al niet.

Wordt toch eens tijd voor een waterscouting.com insignewinkel. Met de échte oude waterscouting-insignes (en niet die verschrikkelijke 5hoeksgruwels), schipper- en stuurmaninsignes, en binnenkort ongetwijfeld de installatietekens en natuurlijk de gouwe ouwe waterscouting-speltaktekens (en over een tijdje de tok, het "zeeverkenners" lint, over een hele tijd de blauwe blouse en (het neigt haast naar een Godwin...) de lelievlet...
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor waterratje » Wo 29 Sep, 2010 07:14

Op zich is dat idee van een waterscouting.com insigne winkel niet eens zo slecht &:&. Ik zal eens gaan kijken of er ergens een firma te vinden is die dat soort insignes kan maken. Maar ik zal dan niet hier daar verder op in gaan, maar gewoon even een apart topic openen. Ik denk vanmiddag nog wel tijd te hebben om dat even op te zoeken, en daar eventueel offertes aan te vragen als dat vrijblijvend is.
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor BEZEL » Do 30 Sep, 2010 18:13

De badges zijn niet om aan te zien.
Het ene is te kinderlijk de andere onherkenbaar met bijna symbolische figuren.

Liesje schreef:Het gaat hetzelfde als met de uniformen destijds en de speltaknamen. Je mag kiezen welke je mooier vindt en that's it!

Wat scouting nederland wil is 1 hoofdkantoor hier wordt alles verzonnen door mensen die het op hun manier willen doen.
Jij als leiding op een groep heb hier maar gehoor aan te geven en niet anders.
Deze manier van handelen zijn ze al ruim 5 jaar mee bezig, denk aan de introductie van roverscouts 5 jaar geleden op de scout-in.
Waarom wil scouting nederland alles gelijk trekken?
Dit scheelt in kosten, duidelijk naar buiten, toe helemaal mee eens.
Waarom moet land, lucht en water samen gevoegd worden ook weer voor de eenheid naar buiten.
Met de stemming voor het uniform is al duidelijk geworden dat de groepen zo'n samensmelting niet zien zitten.

Kijk hier verder
Jeuk is leuk,
pijn is fijn,
bloed dat moet!
Gebruikers-avatar
BEZEL

Scouting groep: Willem de Zwijger gr. 63

Berichtdoor doc » Do 30 Sep, 2010 19:34

Gelukkig kon je in de oude badges wel duidelijk zien wat het was. Die waren zeker zo onduidelijk :!:
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Denniszz » Vr 01 Okt, 2010 18:59

Ik vind beide optie`s helemaal niks. Is net of je een mega mindy of weet ik veel wat voor button je bij de appie hebt gekregen , als je meer als 15,- uitgaf .
Hou het lekker bij het oude of de oude in een nieuw jasje (zelfde maar iets moderner ,maar niet zo grondig als nu).
Denniszz

Scouting groep: Burg.van Haaren

Berichtdoor BEZEL » Vr 01 Okt, 2010 19:11

doc schreef:Gelukkig kon je in de oude badges wel duidelijk zien wat het was. Die waren zeker zo onduidelijk :!:

Dat bedoel ik nou (een intonatie is moeilijk typen) waarom zou je veranderen.
Is er weer een tekenbureau bezig geweest voor duur geld.
Stop dat geld liever in doeleinde waar de vereniging iets aan heeft en niet een project dat onduidelijke insignes vervangt voor onduidelijke insignes.

Voor wie zijn de insignes onduidelijk, juist voor de mensen buiten scouting.
Maar zo is voor mij niet duidelijk hoe oud je moet zijn om bij de c'tjes en d'tjes te voetballen omdat ik niet voetbal.
Jeuk is leuk,
pijn is fijn,
bloed dat moet!
Gebruikers-avatar
BEZEL

Scouting groep: Willem de Zwijger gr. 63

Berichtdoor ricco » Ma 04 Okt, 2010 14:29

Opzich een verandering op zn tijd mag wel en ik vindt het idee van de linker abstracte insignes wel leuk.
Maar de uitvoering daarentegen... ziet er niet uit.
En het lijkt er op dat de onderverdeling land/water/lucht (straks) gewoon niet meer bestaat, maar het worden gewoon de leeftijden die de speltak aangeven...

Bij de introductie van het scoutfit (welke bijna elk doel gemist heeft) hadden wij binnen onze groep al het idee om het uniform maar af te schaffen en een groepstrui te maken. Als deze insignes doorgevoerd worden dan gaan wij binnen onze groep naar mijn mening door met ons eigen ding.
Gebruikers-avatar
ricco

Scouting groep: St. Martinus, te Zaltbommel

Berichtdoor nielsjevh » Ma 04 Okt, 2010 16:51

Dit zijn ze volgens mij geworden:
Afbeelding

Ik zelf vind ze persoonlijk echt niet mooi.
De eerste keus is een stuk mooier want daar staan geen kinderachtige tekeningetjes op jammer dat die het niet is geworden.
En bij de Willem de Zwijgergroep Dordrecht gebruiken we de oude speltakbadge's niet eens ik hoop dat deze ook niet worden gebruikt bij onze groep.

En waarom zou je ze zelf gaan ontwerpen en verkopen je kan er toch gewoon voor kiezen om de oude te houden of ze niet te gebruiken net zoals bij mijn groep.

De WDZ Dordt gebruikt trouwens ook nog de oude installatietekens omdat die ook een stuk mooier zijn dan de nieuwere.
Bij vlagen ben ik geniaal... Helaas is het hier altijd windstil.
Gebruikers-avatar
nielsjevh
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Seb » Ma 04 Okt, 2010 19:30

Staat mooi bij onze zeeverkenners-identiteit, zo'n scout op een loopbrug!
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor edwin » Ma 04 Okt, 2010 21:25

kreun!!!!!!!!!!!!!!

Is er weer zo'n idioot in leusden aan het k#tkeveren geweest of is de uitslag van de tekenwedstrijd op de plaatselijke creché bekent gemaakt????
laat varen hen die varen lusten, ik heb gevaren laat mij rusten
edwin

Scouting groep: ZVG de Geuzen soms ook Tasmania

Volgende

Terug naar Discussieplein