FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Scouting 2010

Het is momenteel Ma 22 Okt, 2018 18:48
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Nieuw uniform ontwerp

Berichtdoor Geertrui » Di 08 Apr, 2008 15:13

Zeker op 1 april?
"Nicht der Wind, sondern das Segel bestimmt die Richtung"
Gebruikers-avatar
Geertrui

Berichtdoor sebas » Di 08 Apr, 2008 15:25

Maar goed, als ik zo het hele topic een beetje doorlees zijn er veel mensen die eigenlijk stiekem niet willen dat het uniform gaat veranderen. En als we dat dan met z'n alle vinden is er nog maar 1 weg om dit idee te blokken en dat is via je groepsraad --> regio --> landelijke raad tijdens het presenteren van het nieuwe idee ergens in 2009/2010.

Misschien moeten we dan nu alvast maar een beetje gaan lobbyen om dit idee tegen te gaan. Soms gaan voorstellen in de Landelijke Raad erg snel aan de aandacht voorbij en voor je het weet zitten we er aan vast…

Of ben ik nu een ontzettende zeikerd? :wink:
[i]Schrwebeb is een emotie...[/i]
Gebruikers-avatar
sebas

Scouting groep: Klimopgroep Waddinxveen

Berichtdoor Burned » Di 08 Apr, 2008 16:25

Geertrui schreef:Zeker op 1 april?

nee eerder al en op een vrijdag, 1 april was een Dinsdag...

en Sebas je bent een Zeikert ja...

nee helemaal gelijk Nu actie voordat t te laat is...

(en eventueel met de groep en als groep een Lading Uniformen kopen in verschillende maten zodat je de uniformen gewoon van de groep kan lenen :P )
Geen idee welk idee het beste is
Gebruikers-avatar
Burned

Scouting groep: Tekakwitha Zeeverkenners Utrecht

Berichtdoor landsc_te_water » Di 08 Apr, 2008 17:30

Maar je hoeft dat uniform niet te kopen, trouwens dit jaar komt ie nog niet uit.
En ik kan me niet voor stellen dat het watergedeelte voor rood zou kiezen, mij niet gezien trouwens.

Nou we het tog over het 2010 gebeuren hebben (nieuw uniform hoort daar ook bij) Als ze de prijs van €250,00 PP aanhouden voor dat eeuwfeest dan vraag ik me af hoeveel personen/groepen daarbij aanwwezig zouden zijn.
En hoe zouden ze op dat bedrag uitgekomen zijn, vraag ik me ook af, wat zit daar nu allemaal in.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor mini cooper » Di 08 Apr, 2008 17:40

landsc_te_water schreef:...Als ze de prijs van €250,00 PP aanhouden voor dat eeuwfeest dan vraag ik me af hoeveel personen/groepen daarbij aanwwezig zouden zijn.

Ja, klopt! ik was ook op die vergadering. Dat is de verdubbeling van ons zomerkamp geld...! :| Waarom zo veel?
This is the one and only Mini cooper!
Gebruikers-avatar
mini cooper
Groepsmoderator

Scouting groep: musinga-rijn, Achaiersleiding

Berichtdoor Christ-in-a » Di 08 Apr, 2008 17:49

[offtopic]

mini cooper schreef:
landsc_te_water schreef:...Als ze de prijs van €250,00 PP aanhouden voor dat eeuwfeest dan vraag ik me af hoeveel personen/groepen daarbij aanwwezig zouden zijn.

Ja, klopt! ik was ook op die vergadering. Dat is de verdubbeling van ons zomerkamp geld...! :| Waarom zo veel?

Naja, voor de Nationale Jamboree is het deelnemersgeld ook 225 euro. Dus zoveel duurder dan een normaal nationaal kamp is het blijkbaar niet..
[/offtopic]

Ik ben trouwens wel benieuwd naar wát ze nu als nieuw uniform zouden willen! Ik heb wel het idee dat er geluisterd is naar de meningen van degenen die het uniform wekelijks dragen: op de Scout-In stond bijvoorbeeld ook een standje vanwege het nieuwe uniform.
Overigens vind ik niets mis met het huidige uniform hoor. Maar wellicht brengt deze verandering nog wel iets leuks met zich mee?
doc heeft ergens een mok staan met een leuke spreuk erop over verandering:

"Different isn't always better, but better is always different"
Different isn't always better, but better is always different..
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Scouting groep: JCW, Dordrecht; Starrenburg, Rotterdam; team 4 mei

Berichtdoor Saga » Wo 09 Apr, 2008 07:55

Ik heb inmiddels wel het gerucht opgevangen dat de scoutshop bepaalde uniform-onderdelen niet meer inkoopt als ze op raken, in afwachting van wat het nieuwe uniform wordt. We gaan er dus het komende jaar tegenaan lopen dat nieuwe leden misschien geen compleet uniform kunnen aanschaffen.
Begrijpelijk; als de shop verlies zou gaan lijden door onverkochte voorraden, dan zouden we ook massaal protesteren tegen zulk wanbeleid. Maar als er straks gewoon een jaar geen uniform te koop gaat zijn, dan denk ik dat veel groepen van die gelegenheid gebruikmaken om het uniform helemaal af te schaffen, en dat kan toch ook niet de bedoeling van SN zijn.
Saga/David
Gebruikers-avatar
Saga

Scouting groep: Van Wassenaer Van Obdam

Berichtdoor FW&K » Wo 09 Apr, 2008 08:39

Saga schreef:Maar als er straks gewoon een jaar geen uniform te koop gaat zijn, dan denk ik dat veel groepen van die gelegenheid gebruikmaken om het uniform helemaal af te schaffen, en dat kan toch ook niet de bedoeling van SN zijn.

Dat zie ik inderdaad ook wel als een reëel gevaar.
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor ilona » Wo 09 Apr, 2008 08:41

nou ik hoef ook geen nieuw uniform ik ben blij met deze
alto ? een lelievlet met hanenkam
anker ? ik gebruik mijn zwaard wel
je hebt pas goed gezeild als je nat bent
MOESJE
Gebruikers-avatar
ilona
Groepsmoderator

Scouting groep: willem de zwijger groep III

Berichtdoor fem » Vr 11 Apr, 2008 21:36

Sorry, even een paar dagen druk geweest met andere dingen. Ik heb het gehoord in de vlootraad van onze admiraliteit. Het zou ook besproken worden in de kleine Vlootraad, maar ik weet niet of dat gebeurd is. Besluit over het nieuwe uniform wordt genomen in de Landelijke Raad in juni 2008. Snel dus. En laat dus inderdaad via je regioraad horen wat je er van vindt!
fem

Berichtdoor Appiejaap » Zo 13 Apr, 2008 10:28

Hoorde gisteren via via via, dus dit hoeft helemaal niet waar te zijn: rood bloesje van dunnere stof, geen dassen, geen insignes, maar strijkbadges.

Maar ik geloof nooit dat mocht dat het voorstel zijn, dit er door komt.
Gebruikers-avatar
Appiejaap

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor landsc_te_water » Zo 13 Apr, 2008 12:41

Wat is het verschil tussen badge's en insigne's?
Ze erop kunnen strijken is wer makkelijker dan die badge lijm, al heb ik dat laatste wel in huis maar zet ze er toch liever op met garen.

En ik vind rood niet staan voor op het water.
Allemaal dezelfde kleur doet me denken aan het voetbal (etc) we zijn niet allemaal hetzelfde.

Weet iemand waarom het rood is geworden?
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Dik Parlevliet » Zo 13 Apr, 2008 15:04

Appiejaap schreef:Maar ik geloof nooit dat mocht dat het voorstel zijn, dit er door komt.
Dat hangt ervan af hoe de reigio's kiezen, wat dat is de democratische lijn in Scouting. Er moet dus vóór de LR een regio-vergadering zijn waarop de groepen kiezen wat hun regio-vertegenwoordiger stemmen moet. De regio weet dan wat de voorstellen zijn en als je wil kiezen zul je daar dus een keer naar toe moeten.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor fem » Zo 13 Apr, 2008 16:59

Ik heb het nog even nagekeken. In juni worden de richtlijnen voor het nieuwe uniform vast gelegd, in november/december wordt het besloten.
Voorafgaand aan een Landelijke raad is er altijd in je regio een regioraad. Vertegenwoordigers van elke groep gaan er naar toe. Het is dus belangrijk dat je er met zo veel mogelijk watergroepen naar die regioraad gaat en je stem laat horen.
Kan volgens mij daarnaast ook nog door naar scouting Nederland een mail te sturen dat je rood niets vindt voor het water. En door je admiraliteit actief te krijgen.
fem

Berichtdoor ilona » Ma 14 Apr, 2008 16:23

wat is hun email
alto ? een lelievlet met hanenkam
anker ? ik gebruik mijn zwaard wel
je hebt pas goed gezeild als je nat bent
MOESJE
Gebruikers-avatar
ilona
Groepsmoderator

Scouting groep: willem de zwijger groep III

VorigeVolgende