FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Scouting 2010

Het is momenteel Ma 10 Dec, 2018 02:17
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

JubJam100 - inschrijvingsperikelen

JubJam100 - inschrijvingsperikelen

Berichtdoor Fok! » Vr 12 Mrt, 2010 15:51

Via sol heb ik onze zeeverkenners ingeschreven voor deelname aan de JubJam.
Nu heb ik dat anders gedaan dan de schipper van de dolfijnen, want ik heb een individuele inschrijving gedaan, maar kon wel de hele wacht opgeven, terwijl de schipper van de dolfijnen een groepsinschrijving heeft gedaan.... How come?

Ten tweede zou ik graag het contactpersoonschap doorschuiven naar de schipper van de zeeverkenners, zodat hij direct wordt aangeschreven en op de hoogte wordt gehouden vanuit de organisatie. Hoe zouden we dit moeten doen?
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Re: JubJam100 - inschrijvingsperikelen

Berichtdoor MB » Vr 12 Mrt, 2010 17:04

Neem even contact op met de helpdesk... die reageren vrij snel op dit soort zaken.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor Fok! » Vr 12 Mrt, 2010 17:24

Ah, helpdesk... dat zou ik toch moeten weten ;)
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor landsc_te_water » Vr 12 Mrt, 2010 18:19

Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Fok! » Zo 14 Mrt, 2010 13:05

Ik heb antwoord gekregen en het is eigenlijk niet mogelijk om je contactpersoon te wijzigen. De enige oplossing zou zijn de hele groep uit te schrijven en dan opnieuw in te schrijven met het account van de juiste contactpersoon. Dat is dus redelijk omslachtig en ik denk ook nog wel fout gevoelig (nu staan we ingeschreven, straks zul je zien dat je op een wachtlijst terecht komt...).

De logische en simpele suggestie van de helpdesk was om de mail gewoon door te sturen ;) Dat had ik zelf ook bedacht ja :P
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor landsc_te_water » Zo 14 Mrt, 2010 21:18

Wat je ook kan doen, maar dan krijg je geen post meer tot aan de jubjam is je email veranderen in dat van je nieuwe contact persoon.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor MB » Ma 22 Mrt, 2010 23:03

Via http://nieuwsbrieven.scouting.nl/index. ... m&Itemid=7 kun je je ook inschrijven op de nieuwsbrieven. Zo kun je er voor zorgen dat de juiste persoon ook deze info krijgt.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor Fok! » Di 23 Mrt, 2010 16:35

Da's een handige tip! Eens kijken of dat werkt.
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor Ria » Ma 29 Mrt, 2010 11:32

MB schreef:Neem even contact op met de helpdesk... *knip*

Lol, dat is wel een beetje het standaard antwoord als het over JubJam gaat, of niet? ;) [/flauw]

Zelf vond ik het heel raar dat ik iedereen individueel moest inschrijven, en vervolgens 20 mailtjes kreeg. 1 voor elk lid/leiding die ik ingeschreven had. Ook echt gericht aan de leden.

Vond het erg raar dat die mails naar mij gestuurd werden. Verder vond ik het prima duidelijk allemaal in akela! &:&
Tuzend Wurden Sprutsen, En Dèr Is Neat My Sein....
Gebruikers-avatar
Ria

Scouting groep: wâldswalkers drachten

Berichtdoor MB » Ma 29 Mrt, 2010 13:22

Ria schreef:Lol, dat is wel een beetje het standaard antwoord als het over JubJam gaat, of niet? ;) [/flauw]

Voor een gedeelte wel ja... maar dat zorgt er wel voor dat iedereen hetzelfde antwoord krijgt. Dat is denk ik geen slechte werkwijze. Bij eerdere evementen het antwoord op dezelfde vraag per subkamp verschillen, iets wat niet handig is. Daarnaast weet de organisatie zo welke vragen er spelen en kunnen ze die ook voor zijn door ze in de FAQ te zetten.

Ria schreef:Zelf vond ik het heel raar dat ik iedereen individueel moest inschrijven, en vervolgens 20 mailtjes kreeg. 1 voor elk lid/leiding die ik ingeschreven had. Ook echt gericht aan de leden.

Vond het erg raar dat die mails naar mij gestuurd werden. Verder vond ik het prima duidelijk allemaal in akela! &:&

Tja... dat is de werking van Shanti... :X

Aan de ene kant is het logisch dat de mail, die aan de deelnemers wordt verstuurd, ook bij jou uitkomt. Om vragen van hen voor te zijn. Aan de andere kant moet je je afvragen of het wel nodig is dat al die mails bij jouw leden uitkomen.
Gebruikers-avatar
MB

Berichtdoor Ria » Di 30 Mrt, 2010 12:23

MB schreef:Voor een gedeelte wel ja... maar dat zorgt er wel voor dat iedereen hetzelfde antwoord krijgt. Dat is denk ik geen slechte werkwijze. Bij eerdere evementen het antwoord op dezelfde vraag per subkamp verschillen, iets wat niet handig is. Daarnaast weet de organisatie zo welke vragen er spelen en kunnen ze die ook voor zijn door ze in de FAQ te zetten.

True. Maar we werden ook doorverwezen naar de helpdesk met vragen waarvan wij verwacht hadden, dat we er die dag wel antwoord op zouden krijgen.
Het komt op mij over alsof men het alleen bij de helpdesk weet...ik had verwacht dat er meer mensen waren die ons konden vertellen hoe bepaalde dingen zouden zitten.

MB schreef:Aan de ene kant is het logisch dat de mail, die aan de deelnemers wordt verstuurd, ook bij jou uitkomt. Om vragen van hen voor te zijn. Aan de andere kant moet je je afvragen of het wel nodig is dat al die mails bij jouw leden uitkomen.

De mails zijn dubbel verstuurd! Ik kreeg ze, maar de leden dus ook. Althans, sommige...
Ik kreeg de zaterdag daarna een reactie van een lid. Hij was ingeschreven, zo zei de mail die zijn ouders ontvangen hadden, maar zijn zus niet. Althans, de ouders hadden wel een mail gekregen die aangaf dat HIJ opgegeven was, maar geen mail voor zuslief.

Raar systeem..

Dat schepte dus een hoop verwarring, maar dit had ik niet kunnen voorkomen, toch? Du
Gebruikers-avatar
Ria

Berichtdoor Marco » Di 30 Mrt, 2010 13:38

Ria schreef:Hij was ingeschreven, zo zei de mail die zijn ouders ontvangen hadden, maar zijn zus niet. Althans, de ouders hadden wel een mail gekregen die aangaf dat HIJ opgegeven was, maar geen mail voor zuslief.

Raar systeem..

De verklaring is heel makkelijk, zuslief heeft geen e-mailadres opgegeven in Akela. Zo kan er ook geen mail aankomen natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Marco

Scouting groep: Martinistam Groningen, JubJam100 Communicatie

Berichtdoor Ria » Di 30 Mrt, 2010 15:09

Maar ik neem aan dat in de Akela het emailadres gebruikt wordt, dat ouders invullen op het inschrijfformulier van SN.

Lijkt me raar dat dat bij het ene kind wel, en het andere kind niet gedaan wordt.

Maar dat de mail ook naar mij gestuurd wordt is 1 ding. Dat dat 15 keer gebeurt, vind ik raar.
Gebruikers-avatar
Ria

Berichtdoor Henk Poley » Di 30 Mrt, 2010 15:13

Heeh, dan moet je bij de gegevensbeheerder van je eigen groep zijn. Er is geen "inschrijfformulier van SN". Volgens mij hoeft er vanuit Scouting Nederland slechts weinig ingevuld te worden in leden administratie (iets van naam en thuis adres).
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Scouting groep: Vita Nova

Berichtdoor Rory » Di 30 Mrt, 2010 15:13

Ria schreef:Maar ik neem aan dat in de Akela het emailadres gebruikt wordt, dat ouders invullen op het inschrijfformulier van SN.

Lijkt me raar dat dat bij het ene kind wel, en het andere kind niet gedaan wordt.

Maar dat de mail ook naar mij gestuurd wordt is 1 ding. Dat dat 15 keer gebeurt, vind ik raar.

Tja, zo werkt dat met SOL. Je krijgt bijvoorbeeld ook altijd een mail wanneer er een functie van iemand gewijzigd is. Als je dan teamleider bent, ontvang je zo dus per functiewijziging binnen je speltak een mail. (om maar een voorbeeld te noemen)

Dit is niet iets wat speciaal bij de Jubjam voorkomt dus.
Gebruikers-avatar
Rory

Scouting groep: St. Martinus, Zaltbommel

Volgende

Terug naar Scouting 2010