FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Scouting 2010

Het is momenteel Ma 10 Dec, 2018 01:42
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Subkampdag JubJam100 - 27 maart

Re: Subkampdag JubJam100 - 27 maart

Berichtdoor doc » Di 16 Mrt, 2010 16:23

Is het nu Noordzee of Waddenzee? Zie her en der verschillende namen?
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor MB » Di 16 Mrt, 2010 16:33

Het is Noordzee inderdaad.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor Fok! » Di 16 Mrt, 2010 16:48

Excuus, ik dacht dat dolfijntjes beter in de Waddenzee konden zwemmen. Is beschermd natuurgebied namelijk :idea:
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Liesje » Vr 19 Mrt, 2010 00:21

http://jubjam100.scouting.nl/index.php? ... lang=nl-NL

Ik kreeg te horen dat de nationale scouting dag niet meer bestond. Hoewel wij nog wel onze actie braaf op deze dag deden is het ons nooit duidelijk geweest dat deze dag opgeheven was. Dit is volgens mij aan meer mensen voorbij gegaan. Ze gaan dus nu excuus aanbieden voor een dag die niet meer bestaat...

Wij gaan in ieder geval wel heen met een groepje:)
Bij ons op de Stierop, daar is het een pracht...
Gebruikers-avatar
Liesje

Scouting groep: Victorie Heiloo, scouting Laros

Berichtdoor Boekel » Vr 19 Mrt, 2010 00:30

Liesje schreef:Wij gaan in ieder geval wel heen met een groepje:)

Dus ik kan niet mee :(
Gebruikers-avatar
Boekel

Scouting groep: Victorie Heiloo

Berichtdoor Nijntje » Di 23 Mrt, 2010 21:50

Hallo,

Hier het Plv hoofd van subkamp Noordzee. Dat je de tekst van de site niet kon vinden, is wel vaag. Die stond er namelijk op 10 maart volgens mij al op. Maar nu moet je het toch wel kunnen lezen?

We heten sinds 2 weken officieel Noordzee, daarvoor wisselde het inderdaad nog wel eens. Andere aanpassing is dat we welpen-subkamp zijn en geen DWEK. Dit is een keuze die gemaakt is (niet door subkampstaf) naar aanleiding van de nieuwe spelvisie voor de leeftijdscatagorie 7-11.

Op de subkampdag kun je ons zeker te weten bijna in complete getale ontmoeten. Super gezellig lijkt met dat.

Groetjes,
Renske
Nijntje

Scouting groep: Altena-groep Sleeuwijk/ Werkendam

Berichtdoor Cobra » Di 23 Mrt, 2010 23:19

Niks persoonlijks, maar dit is dus nog meer onlogica die wordt opgeworpen door de organisatie, aangezien die nieuwe indeling officieel pas vanaf 1 september 2010 ingaat. Dit is officieel zo besloten en gepubliceerd, waarom kunnen ze zich daar dan niet gewoon aan houden??? Ik neem aan dat het dus gewoon DWEK blijft tot die datum, anders hadden ze het maar anders moeten besluiten!!!
Gebruikers-avatar
Cobra

Berichtdoor Fok! » Di 23 Mrt, 2010 23:24

Dat lijkt me niet een discussie voor in dit topic, mensen....
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor sahi » Wo 24 Mrt, 2010 09:43

Ik vind dat hele namen gedoe nou eigenlijk niet zo belangrijk om hier drukte over te maken. Het subkamp heet toch Noordzee, wat maakt het nou uit of het Welpen of DWEK is??
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

Berichtdoor Boekel » Wo 24 Mrt, 2010 11:58

sahi schreef:Ik vind dat hele namen gedoe nou eigenlijk niet zo belangrijk om hier drukte over te maken. Het subkamp heet toch Noordzee, wat maakt het nou uit of het Welpen of DWEK is??

Ik denk dat het een beetje aversie tegen de manier waarop dingen zomaar veranderd worden is, veel watergroepen hebben dolfijnen en die gaan nu ineens naar een welpen-kamp ipv een Dol-fijn Welpen En Kinder-kamp (of waar staat die afkorting ook alweer voor)

Wat je hier tussen de regels door leest is dat de subkampstaven diverse dingen van bovenaf opgelegd krijgt en er ook niet blij mee is (zoals de late subkampdag en de rottige datum hiervan, doe het gewoon op een zondag dan kan bijna iedereen, wat ook zal meespelen is dat landgroepen veelal opkomst op vrijdagavond hebben dus wel zaterdagmiddag vrij hebben voor dit soort dingen, dat is één van de nadelen van zo'n gemengd kamp)

Wij hebben toevallig welpen, maar dat komt ook omdat ons troephuis in het bos zit en ze maar 4x per jaar zeilen (verkenners en ouder zitten 's zomers bij scoutingcentrum 'de Stierop'.
Gebruikers-avatar
Boekel

Scouting groep: Victorie Heiloo

Berichtdoor Henk Poley » Wo 24 Mrt, 2010 12:00

Nijntje schreef:Hier het Plv hoofd van subkamp Noordzee. Dat je de tekst van de site niet kon vinden, is wel vaag. Die stond er namelijk op 10 maart volgens mij al op. Maar nu moet je het toch wel kunnen lezen?

16 maart stond 'Noordzee' zeker nog niet gelinkt onder de subkamp pulldown, of de pagina "online" was kan ik weinig over zeggen als je 'm niet kan vinden. Verder kan je op 'Middellandse Zee' -wat wel gelinkt stond- alleen lezen dat ene Jack Hermans ervaring heeft met welpen(,verkenners en explorers). Niks over dat het een "DWEK" of "welpen" subkamp is, of iets over leeftijd van subkamp-gasten. Ik heb ik ook geen mail gehad over de subkampna(a)m(en) voor mijn dolfijnenwacht (ik gooi geen email weg).

Daarom ging ik maar eens vragen of iemand wat weet over de DWEK subkampen.

De Noordzee pagina's zijn nu wel duidelijk. Ik ga de beide teams wel ontmoeten a.s. zaterdag.
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Scouting groep: Vita Nova

Berichtdoor tally » Wo 24 Mrt, 2010 12:13

DWEK =
Dolfijnen
Welpen
Estas
Kabouters
tally

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III, Dordrecht

Berichtdoor Nijntje » Wo 24 Mrt, 2010 13:02

Henk Poley schreef:Ik heb ik ook geen mail gehad over de subkampna(a)m(en) voor mijn dolfijnenwacht (ik gooi geen email weg).

Info over welke namen aan welk soort subkamp gekoppeld waren heeft op de algemene site gestaan (heel lang geleden al). Zaterdag krijg je dan definitief te horen op welk subkamp je terecht komt.

Welpen of DWEK is inderdaad geen discussie voor hier in het topic. Wij wisten dat tot 2 weken terug ook niet en hadden ook overal DWEK i.p.v. Welpen staan. Hiervoor is gekozen omdat vanaf 15 mei wel de nieuwe spelvisie gepromoot wordt en dit het eerste moment is dat via die visie gewerkt kan worden. Hoe en wat moeten wij ook nog duidelijk krijgen.

Hopenlijk wordt voor iedereen zaterdag een gedeelte van de vragen opgelost. En anders gewoon de helpdesk mailen.
Nijntje

Scouting groep: Altena-groep Sleeuwijk/ Werkendam

Berichtdoor Cobra » Wo 24 Mrt, 2010 20:21

Ik weet ook wel dat het niet de aangewezen plaats is om een namendiscussie te houden. Neemt niet weg dat de organisatie van de JJ voor m'n gevoel de zaak niet voldoende in de hand heeft. Bij zoveel dingen krijg ik het gevoel dat het overhaast moest gebeuren, omdat er onvoldoende voorbereidingstijd was, of constant onderdelen worden aangepast.
Dat is ook precies de redenen waarom ik als troepstaf zeker zou zorgen dat je er zaterdag bij bent. Van de afgelopen 3 NaWaKa's en de afgelopen NJ heb ik een ding wel geleerd, probeer vroegtijdig anderen te betrekken bij practische vraagstukken. Dan is er nog tijd en ruimte om tot een oplossing te komen voordat beide kanten voor een voldongen feit staan. De subkampstaven zitten immers ook behoorlijk klem tussen de diverse diensten, het programma en de deelnemers. Deste eerder ze in contact kunnen, deste beter kunnen ze helpen.
Gebruikers-avatar
Cobra

Berichtdoor ejarends » Do 25 Mrt, 2010 13:50

wat ook zal meespelen is dat landgroepen veelal opkomst op vrijdagavond hebben dus wel zaterdagmiddag vrij hebben voor dit soort dingen, dat is één van de nadelen van zo'n gemengd kamp

Lekker tendentieus Boekel... Dit is dus niet het geval. De uitleg staat op de website van de JubJam100

http://jubjam100.scouting.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=192%3Anationale-scouting-dag&catid=1%3Anieuws&Itemid=130&lang=nl-NL
Zoek je nog een leuke (opbouw) klus voor het Nawaka '14? Dan is misschien plv Teamhoofd Tenten en Terrein of Medewerker Tenten en Terrein iets voor jou!
Gebruikers-avatar
ejarends

Scouting groep: Leeghwatergroep (Badhoevedorp) RA5, Tenten en Terrein Nawaka '14

VorigeVolgende

Terug naar Scouting 2010