FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Scouting 2010

Het is momenteel Ma 22 Okt, 2018 18:17
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Transport van boten naar roermond 2010

Transport van boten naar roermond 2010

Berichtdoor sander.bar.org » Wo 13 Mei, 2009 23:47

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om 6 vletten en een lelyschouw naar roermond te krijgen voor het jubjam in 2010.
Misschien kunnen groepen via deze weg collectief vervoer regelen voor hun boten.
Het lijkt mij het makkelijkst om met groepen uit admiraliteiten gezamelijk iets te regelen voor dit kamp.
Ik weet van nog een groep binnen mijn admiraliteit dat ze er ook heen willen en ook nog met het vervoers probleem zitten maar weet niet of iemand van die groep ook actief is op dit forum.
Ik ben niet echt in het wereldje van de binnenvaart bekend maar dit lijkt mij de beste/makkelijkste oplossing om de bootjes daar te krijgen en denk dat dit financieel best wel te doen is met meerdere groepen samen.
scouting blijft toch erg leuk
Gebruikers-avatar
sander.bar.org

Scouting groep: cornelislely groep almere middagwacht

Berichtdoor Fok! » Do 14 Mei, 2009 08:45

Zoals je zelf al beschrijft regelen veel admiraliteiten dit met de groepen onderling. Bij ons worden de twee wachtschepen binnen onze admiraliteit ook helemaal afgevuld met lelievletten en dan gaat het naar het Nawaka (of JubJam zoals je wilt).

In 2006 is jullie groep toch in sleep meegevaren met de Hannie Schaft?
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor jitskedoornbos » Do 14 Mei, 2009 09:40

Wij zijn van dezelfde admiraliteit als sander.bar.org en gaan misschien ook naar de JubJam. Met het vervoer zijn we nu nog niet echt bezig maar met meerdere groepen wat regelen is misschien wel handig inderdaad.
Twee wachtschepen voor alle vletten in de admiraliteit is wel een mooie optie. Helaas zijn er binnen onze admiraliteit volgens mij geen wachtschepen...
Laatst gewijzigd door jitskedoornbos op Do 14 Mei, 2009 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
jitskedoornbos

Scouting groep: Mango Kwane Wilco Jiskoot

Berichtdoor sander.bar.org » Do 14 Mei, 2009 09:47

Nee die zijn er niet idd.
Ik weet van da hannie schaft wel dat ze erheen willen maar hun bushokje 'sleper' niet meer zo erg vertrouwen dat ze ermee naar roermond durven te varen.
En hier op het forum las ik dat de Cay Noya misschien ook daarheen gaat ik ga daar binnenkort ook eens contact mee opzoeken om te kijken of die al iets uitgevogelt hebben.
Gebruikers-avatar
sander.bar.org

Berichtdoor Fok! » Do 14 Mei, 2009 09:56

Er zijn binnen jouw admiraliteit zeker wel mensen die te maken hebben met binnenvaart of kennis hebben met mensen in die sector. Als de nood echt hoog is, probeer dan inderdaad zoveel mogelijk groepen te mobiliseren, zodat je wellicht een bulkschip kunt afladen met zo veel vletten als mogelijk.

Ook weet ik dat er mensen zijn die niet direct een binnenvaartschip hebben of kennen, maar die wel hun beroep in de nautische sector hebben. Denk aan sleepboten van Rijkswaterstaat of havendiensten. Wellicht valt daar ook iets mee te regelen. Dat is misschien wel aantrekkelijk als je niet al te veel vletten hebt.

Dit is typisch iets waar je admiraliteitsbestuur zich voor moet opwerpen naar mijn idee. Die hebben de contacten ofwel zouden in ieder geval het centrale informatiepunt moeten zijn/gaan worden.
Laatst gewijzigd door Fok! op Do 14 Mei, 2009 09:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor sander.bar.org » Do 14 Mei, 2009 10:03

Het plan was ook al om de aankomende admiraliteitsraad daar over te gaan beginnen dan zijn ook alle andere aanwezig dus hebben we metteen iedereen te pakken die we nodig hebben.
En er zijn ook mensen bij mij uit de groep die wel contacten hebben in de binnenvaart gebeuren.
Maar dan moeten we wel meer vletten zien te vinden om erin te stoppen anders word het wel een erg duur grapje als we zo'n bulk ding laten varen voor 10 vletten ofzo.
In 2006 was dat eerst oook de bedoeling met een gepensioneerde schipper die op zijn schip woont in amsterdam dat was dan weer een kennis maar die werd toen vlak voor dat nawaka ernstig ziek en is volgens mij overleden vorig jaar
Gebruikers-avatar
sander.bar.org

Berichtdoor landsc_te_water » Do 14 Mei, 2009 11:56

Fok schreef:Nawaka (of JubJam zoals je wilt

Het is GEEN Nawaka, daar zijn enkel waterscouts te vinden die Jubjam is voor ALLE speltakken van Scouting NL.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor doc » Do 14 Mei, 2009 12:23

Hij bedoeld dat het in beide gevallen zo is ;)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor sander.bar.org » Do 14 Mei, 2009 16:12

En het transport probleem wat sommige groepen hebben veranderen er toch ook niet van hoe je het ook noemt.
Gebruikers-avatar
sander.bar.org

Re: Transport van boten naar roermond 2010

Berichtdoor robinbalk » Do 14 Mei, 2009 23:40

sander.bar.org schreef:Ik ben op zoek naar mogelijkheden om 6 vletten en een lelyschouw naar roermond te krijgen voor het jubjam in 2010.
Misschien kunnen groepen via deze weg collectief vervoer regelen voor hun boten.
Het lijkt mij het makkelijkst om met groepen uit admiraliteiten gezamelijk iets te regelen voor dit kamp.
Ik weet van nog een groep binnen mijn admiraliteit dat ze er ook heen willen en ook nog met het vervoers probleem zitten maar weet niet of iemand van die groep ook actief is op dit forum.
Ik ben niet echt in het wereldje van de binnenvaart bekend maar dit lijkt mij de beste/makkelijkste oplossing om de bootjes daar te krijgen en denk dat dit financieel best wel te doen is met meerdere groepen samen.

mijn vereniging sleept normaal altijd zelf naar kampen maar dan loopt het in de duizenden euro's aan brandstof maar de sleper heeft ook problemen dus voor ons word het ook lastig.

mijn vereniging zit aan de overkant van het markermeer.
wij hebben wel eens meegesleept achter de Mercury(wachtschip) uit Enkhuizen maar hebben het 1 keer gedaan met slechte ervaring.
waardoor het kwam zegt men "de schipper die eigenwijs was".
en volgens hun omdat wij anders slepen.

mischien is er wat te regelen want ik heb gehoord dat er een nieuwe schipper is.
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor ejarends » Do 14 Mei, 2009 23:59

He Robin!

24 maart schreef je nog:
ik vind 199 euro ook veel de sleepkosten komen neer op +-600 euro en dat moet je delen door het aantal deelnemers dus dat loopt flink op.

nu schrijf je:
mijn vereniging sleept normaal altijd zelf naar kampen maar dan loopt het in de duizenden euro's aan brandstof maar de sleper heeft ook problemen dus voor ons word het ook lastig.

Brandstofprijs snel gestegen in Hoorn? :stupid:
Gebruikers-avatar
ejarends

Scouting groep: Leeghwatergroep (Badhoevedorp) RA5, Tenten en Terrein Nawaka '14

Berichtdoor robinbalk » Vr 15 Mei, 2009 14:36

ejarends schreef:He Robin!

24 maart schreef je nog:
ik vind 199 euro ook veel de sleepkosten komen neer op +-600 euro en dat moet je delen door het aantal deelnemers dus dat loopt flink op.

nu schrijf je:

Brandstofprijs snel gestegen in Hoorn? :stupid:

ik heb het even nagevraagd en met nawaka roermond waren we bijna 2000 euro aan brandstof kwijt die 600 is naar zomerkamp in friesland
robinbalk

Berichtdoor Boekel » Do 21 Mei, 2009 09:50

Da's een dorstig slepertje dan.

Vorige keer dat wij naar roermond gingen kostte het 50 euro per vlet geloof ik om ze per binnenschip te brengen, ze werden in geladen op de hoek IJ / Amsterdam Rijnkanaal.

Laatste Nawaka hebben we zelf gesleept achter de platbodem van mijn baas, en die lust zo'n 6 a 8 liter diesel per uur, dat een uur of 20 heen en iets korter terug, zeg maximaal 300 liter diesel. Daar hingen toen wel 10 vletten, een sloep en een opduwer achter / naast btw.
Gebruikers-avatar
Boekel

Scouting groep: Victorie Heiloo

Berichtdoor robinbalk » Do 21 Mei, 2009 12:26

Boekel schreef:Da's een dorstig slepertje dan.

Vorige keer dat wij naar roermond gingen kostte het 50 euro per vlet geloof ik om ze per binnenschip te brengen, ze werden in geladen op de hoek IJ / Amsterdam Rijnkanaal.

Laatste Nawaka hebben we zelf gesleept achter de platbodem van mijn baas, en die lust zo'n 6 a 8 liter diesel per uur, dat een uur of 20 heen en iets korter terug, zeg maximaal 300 liter diesel. Daar hingen toen wel 10 vletten, een sloep en een opduwer achter / naast btw.

onze sleper slurpt 8 liter en gaat ook maar 8 km/h zonder sleep er achter
met sleep ongeveer 7 km/h of ze nou 2 of 18 vletten sleept geen probleem
robinbalk

Berichtdoor Admiral » Do 21 Mei, 2009 16:53

Denken jullie bij het slepen wel om de nieuwe regels omtrent de maxiamle lengte van een sleep
Admiral

Scouting groep: Calandtroep

Volgende

Terug naar Scouting 2010