FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Scouting 2010

Het is momenteel Ma 22 Okt, 2018 19:19
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Nu Stemmen voor het nieuwe uniform

De leukste kledinglijn voor heel Scouting is: (zie ontwerpen)

1) kledinglijn A: iedereen blauw en speciale damesbouses
39
41%
2) kledinglijn B: iedereen blauw en speltakkleuren als brede bies, geen dames blouses
11
12%
3) kledinglijn C: geen speciale dames blouses en speltakleur blouses
44
47%

Aantal stemmen : 94

Berichtdoor sliefzeilertje » Di 25 Nov, 2008 10:56

Volgens mij is optie C een beetje de huidige situatie. Zo zullen er op het land inderdaad verschillende kleuren zijn voor bevers, dwek, scouts en explo's, maar lucht en water blijven eigenlijk allemaal blauw/grijs..
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor doc » Di 25 Nov, 2008 12:17

Moes schreef:Zo jammer!!

Dit betekend dus dat er per speltak (bevers, dwek, scouts, wv) én per speleeindheid (land, lucht, water) een uniform komt? Dat zijn een hoop verschillende uniformen...

Yep, daar gaat het er wel naar uitziet. Tenzij de de LR de ontwerpers terugstuurt naar de tekentafel, maar gezien de doorlooptijd wordt het dan een puinhoop als ze het afwillen hebben op de Scout-In.

Mijn voorkeur, had zeker optie A, alles in één kleur, lekker "uniform". Maar een optie met een één kleur per soort scouting had ik ook al beter gevonden dan het huidige voorstel...

We gaan wel zien wat ze de 13e beslissen... (als ik zelf niet ga meebeslissen trouwens, hoorde dat mijn LR afgevaardigde niet kon...)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor landsc_te_water » Di 25 Nov, 2008 15:39

Een dames model mag er wel bij komen.
Had je ook voor die optie A gekozen als het niet de kleur blauw was geweest maar bv die kaki/brique (verkenners en/of rowan kleuren) kleur?

Ben ik wel benieuwd naar.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor doc » Di 25 Nov, 2008 15:44

Yep, het azur-blauw leek me best mooi (heel veel mensen gingen uit van licht-blauw, maar zo licht was het volgens mij niet eens....) maar andere kleuren kunnen ook, als het maar een kleur was geweest die nu nog niet bestaat, zodat je geen "winnaars" had van een bepaalde kleur.

Dus donkergroen, donkergrijs, donkerbeige, bordeauxrood (ik noem maar wat kleuren ;) ) hadden ook zeker mijn stem gekregen.
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor sjef » Za 29 Nov, 2008 20:27

Overigens denk ik wel dat de afgevaardigden van de regio's en admiraliteiten geacht worden om de belangen van hun achterban te vertegenwoordigen ;)
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor doc » Zo 30 Nov, 2008 13:33

Klopt, bij mijn regio gaat er als het goed is C gestemt worden, dat was de mening van de meerderheid...
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor Henk Poley » Do 15 Jan, 2009 17:04

*schop*

Is hier nog wat uit gekomen? Behalve dat het nu al knap lastig is om uniformen te komen voor nieuwe installaties.
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Scouting groep: Vita Nova

Berichtdoor doc » Do 15 Jan, 2009 17:15

Ja, het is (helaas) C geworden. Half december kreeg ik een mailtje overigens dat de oude uniformen weer aangevuld waren. De nieuwe zijn als het goed is vanaf de Scout-In leverbaar.
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor Henk Poley » Do 15 Jan, 2009 17:40

Ik zal onze scoutshopper eens polsen, want volgens haar zijn de dolfijnen en kleine zeeverkenners maten (beide in blauw) in het geheel niet te krijgen. Momenteel schijnen we een zeeverkenner in een blauwe tricot "lange mouwen t-shirt" rond te hebben lopen.

Is er ook nog een plaatje oid. van de nieuwe uniformen? Ik heb alleen gehoord dat het "de nummer 2" zou zijn geworden.

[edit] Ik vind wel een paar links naar scouting.nl met 'verboden toegangen', maar daar hebben we niet zoveel aan.
Laatst gewijzigd door Henk Poley op Do 15 Jan, 2009 17:41, in totaal 2 keer gewijzigd.
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Berichtdoor doc » Do 15 Jan, 2009 17:45

Afbeelding
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor Christ-in-a » Do 15 Jan, 2009 17:47

Even googlen en dan kom je gewoon de Anti-nieuw uniform hyves tegen (duidelijk lang nagedacht over deze naam :P ). Hier kun je het plaatje van het gekozen uniform (optie 3) vinden.

[Edit] Dat wat doc zojuist zei ;) Alleen bij mijn link staat nog iets meer info. En voor de echte 'anti's' is er gelijk een kans om je aan te melden bij deze hyves ;) [/edit]
Different isn't always better, but better is always different..
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Scouting groep: JCW, Dordrecht; Starrenburg, Rotterdam; team 4 mei

Berichtdoor Henk Poley » Do 15 Jan, 2009 17:51

Dat plaatje staat ook in de PDF gelinkt in de topic start. Dus buiten een cartoontje nog geen foto's ?

Hopelijk blijven ze kleine maten blauw maken, ons groep houden we graag ongeveer een kleur. Dat groen voor DWEK hebben we nooit echt veel van aan getrokken.
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Vorige

Terug naar Scouting 2010