FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Waterscouting.com Mededelingen Sitecrew

Het is momenteel Zo 19 Aug, 2018 10:28
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Downtime 27 maart 2010

Re: Downtime 28 december 2009

Berichtdoor Henk Poley » Di 29 Dec, 2009 22:51

Hmm, bij het oude forum had ik dat dus ook.

Safari-menu > Voorkeuren. Tab Beveiliging > knop 'Toon Cookies'. Daar 'waterscouting.com' inkloppen bij de zoekbalk, alle cookies in de lijst selecteren. Eerst alle waterscouting.com tabs en vensters sluiten. En bij de instellingen dan weer op knop 'Verwijder' kiezen (níét 'Verwijder alles').
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Scouting groep: Vita Nova

Berichtdoor Akela » Do 31 Dec, 2009 02:55

Kan iemand de oude skin terug zetten, je weet wel,die blauwe, die ene waar het alles overzichtelijk stond en een mooie kleur had.
Sorry voor dit negatieve, maar vind het niks. Kan namelijk ook niet vinden hoe ik een andere skin in mijn profiel kan selecteren. Is dat eruit?
Leuk dat mensen er tijd aan besteden om iets dat werkt uit elkaar te halen en dan weer in elkaar te zetten.. Schroefje kwijt.
Btw. Na het inloggen kon hij de vervolg pagina niet vinden, als dat zich herhaald zal ik wel een screen posten.
Evenzogoed, bedankt voor al het werk wat jullie vrijwillig doen.

Edit: het herhaald zich niet.
Edit 2: herhaald zich wel, zie mijn post een stukje lager.
Laatst gewijzigd door Akela op Ma 04 Jan, 2010 20:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Akela

Scouting groep: Scouting Laros

Berichtdoor Henk Poley » Do 31 Dec, 2009 11:24

De oude skin werkt in het geheel niet meer met het huidige forum. En het is makkelijk een paar dagen klussen om dat wel functionerend te krijgen. Als je ervaring met HTML hebt zou je mee kunnen helpen :w. Het huidige uiterlijk volgt grotendeels de adviezen van de bruikbaarheid experts die ook naar phpBB -onze forum software- hebben gekeken.

Overigens was de oude fel licht-blauwe kleur jaren terug bij de introductie ook al de 'verkeerde' kleur ;-)
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Scouting groep: Vita Nova

Berichtdoor doc » Do 31 Dec, 2009 14:24

Akela schreef:Kan iemand de oude skin terug zetten, je weet wel,die blauwe, die ene waar het alles overzichtelijk stond en een mooie kleur had.
Sorry voor dit negatieve, maar vind het niks. Kan namelijk ook niet vinden hoe ik een andere skin in mijn profiel kan selecteren. Is dat eruit?
Leuk dat mensen er tijd aan besteden om iets dat werkt uit elkaar te halen en dan weer in elkaar te zetten.. Schroefje kwijt.
Btw. Na het inloggen kon hij de vervolg pagina niet vinden, als dat zich herhaald zal ik wel een screen posten.
Evenzogoed, bedankt voor al het werk wat jullie vrijwillig doen.

Edit: het herhaald zich niet.

De oude skin past natuurlijk niet binnen de frontpage, dan zouden we daar ook weer de oude skin overheen moeten zetten. Je kan inderdaad geen skin kiezen, omdat je dan de integratie met frontpage zou verliezen, of de gewone phpbb skin zou krijgen, waar alle ws.com aanpassingen niet inzitten verwerkt (je ziet dan scoutinggroep niet, etc).

We hebben niks uit elkaar gehaald, en opnieuw in elkaar gezet, we hebben een nieuw systeem genomen en alle inhoud over gezet. Dat betekent dat alle aanpassingen ook opnieuw moesten (gelukkig zaten een hoop aanpassingen er tegenwoordig standaard in)

Het oude systeem moesten we wel een keer van af, want daar kon geen onderhoud meer aan gedaan worden. Onderdelen waren niet meer te krijgen (en die pasten zowiezo al slecht op elkaar), we konden niet meer bij de dealer terecht. Dan was het op een goeie dag ineens (door bv hackers) stuk gegaan met verlies van data. Dat wil je natuurlijk ook niet. Uiteraard zitten er in een nieuw systeem kinderziektes (zoals er ook nog genoeg ziektes zaten in het oude systeem), en daar gaan we hard aan werken om 'iedereen' 'tevreden' te stellen.

Zie het als de nieuwe Scoutfit, het ziet er wat anders uit, het heeft voor- en nadelen, maar we kunnen er de komende jaren weer mee vooruit en na een tijdje is iedereen er aan gewend ;)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor sliefzeilertje » Vr 01 Jan, 2010 17:03

Ziet er netjes uit, leden van het teschnisch team!
Mooi geintegreerd, wel even wennen aan de nieuwe structuur, maar dat komt vermoedelijk snel genoeg.
Hulde! :mrgreen:
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor Akela » Ma 04 Jan, 2010 20:32

De screen die ik zou posten als ik dezelfde error weer kreeg bij deze.
Het gebeurt precies nadat ik na het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord op "aanmelden" klik.
Heb het nu 2 keer gehad.
Browser: Firefox 3.0.16
Afbeelding
Misschien weet iemand wat te doen.
Groeten Akela.
Gebruikers-avatar
Akela

Scouting groep: Scouting Laros

Berichtdoor doc » Ma 04 Jan, 2010 21:05

Dat is inderdaad vreemd, heb ik nog niet eerder gezien. Aanrader is trouwens om te upgraden naar Firefox 3.5.6 (maar dat zou voor deze fout niet uit mogen maken)
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor GhoulScout » Di 05 Jan, 2010 00:02

Akela schreef:De screen die ik zou posten als ik dezelfde error weer kreeg bij deze.
Het gebeurt precies nadat ik na het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord op "aanmelden" klik.
Heb het nu 2 keer gehad.
Browser: Firefox 3.0.16
Afbeelding
Misschien weet iemand wat te doen.
Groeten Akela.

Nog nooit gezien dit :frusty:. Probeer eens de forum cookies te verwijderen, of de cache van je browser leeg te gooien:
tools -> "clear recent history"
[color=#CC6600]Proud member of the phpBB [img]http://www.phpbb.com/community/images/ranks/team/support.png[/img][/color]

ex-sitecrew en forum sloper :)
Gebruikers-avatar
GhoulScout
Technisch Team

Berichtdoor doc » Di 05 Jan, 2010 00:25

De fout klopt ook wel want hij gaat niet naar forum.php maar naar forum.waterscouting.com/forum& dat klopt idd niet, idd cache leeggooien, ctrl-shift-del en cookies weggooien
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor GhoulScout » Di 05 Jan, 2010 00:27

De fout klopt ook wel, vind het alleen vervelend dat ik niet kan verklaren waarom :!:
[color=#CC6600]Proud member of the phpBB [img]http://www.phpbb.com/community/images/ranks/team/support.png[/img][/color]

Gebruikers-avatar
GhoulScout
Technisch Team

Berichtdoor *Thomas* » Wo 06 Jan, 2010 19:23

Goed,
ik had dus ergens, bij een topic wat ik niet meer kan vinden (verdwenen?), iets gezegd over dat de plaatjes rechts staan.
't Went wel maar kreeg daarbij als antwoord dat het bericht belangrijker is dan de poster, daarom deze vraag:
waarom staat er bij de Forum index aan de rechterkant bij de nieuwste post in een subforum de poster groter en boven het topic waarin dit gepost is? :wink:
bijv.:
landsc_te_water
Ontkenning speltak orca's, terecht?
Wo 06 Jan, 2010 10:10

en was dit ook al zo bij de oude versie?
Thomas
Gebruikers-avatar
*Thomas*

Scouting groep: Klimopgroep

Berichtdoor doc » Wo 06 Jan, 2010 19:31

De oude volgorde was:
Merwede Trinity Cup 20...
Ma 16 Nov, 2009 22:14
Seb

Idd, wat logischer ;) Lettertype is niet groter, vel wet. Gaat op de wishlist :)
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor GhoulScout » Do 07 Jan, 2010 00:49

En hijs van de wishlist af {:)

Gebruikers-avatar
GhoulScout
Technisch Team

Berichtdoor Rob » Di 12 Jan, 2010 16:15

Ok, nou daar komt mijn mening over al dit nieuws.....

Het past idd nu beter bij de Frontpage, maar daar is naar mijn mening alles ook mee gezegd....

Alles is anders, de indelingen zijn ontzettend verwarrend, topics hangen in verkeerde forums rond. De indeling van het forum grafisch gezien, en van de topics vind ik ontzettend slecht, slecht onderscheid tussen de berichten. Kortom, ik wil er niet aan wennen, ik bezocht het forum vaak even snel om nog iets leuks te kunnen lezen, nu ben ik alleen aan het zoeken en is de lol er een beetje vanaf.... Tot ziens.....

Rob ontdekt net iets leuks: Vrienden en Vijanden.... En nog veel leuker: Vrienden en Vijanden Beheren!!! Volgens mij hebben we om te beginnen bij scouting geen vijanden, maar alleen vrienden.... :-) En daarnaast, het klinkt een beetje als een computerspelletje op de pc van Obama. Iedereen in het mapje vijanden is komend jaar de l*l....
Zeilen is mijn lust, zeilen is mijn leven,
maar had ik geld gehad, dan was ik thuis gebleven.
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor Appiejaap » Di 12 Jan, 2010 16:56

Rob bedankt voor je altijd opbouwende kritiek. We kunnen helaas voor jou niet voor altijd de door jou in elkaar gezette dingen gebruiken. Soms veranderen dingen in het leven. Als dat betekent dat we jou hier niet meer zien, dan is dat jammer en wens ik je het allerbeste toe. Hopelijk zijn er voor jou andere plekken waar je mensen die hun best doen consequent af kunt zeiken.
Gebruikers-avatar
Appiejaap

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

VorigeVolgende

Terug naar Mededelingen Sitecrew